• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Ja, jag hoppas på 3 ägg så vi kan få 2 till frysen. Förra gången fick jag 4 befruktade. Jag var på något sätt inställd på att denna gång skulle det gå precis som den första.

• pirr!

Lappis- javisst hade man trott att sverige skulle ligga i toppen!
    Hoppas på äggplock nästa vecka *håller tummarna* och jag tycker också att det lät bra med 7-8 ägg.. men vad vet jag!

Vet någon hur det går för telis?

• Lapinette

Telis kommer nog hem i helgen, typ söndag efter två veckor i alperna. Har för mig att hon sen ska dra igång igen. Det blev att köra direkt på vilket i en IVF-process innebär att man startar med spray 3 veckor efter första mensdag.

• Piggelin1

Hej goingar!

Börjar med att önska allihopa en riktigt GLAD PÅSK, så är det gjort & inte bortglömt

Tinga, vad bra att undertrycket inte ändrats!

Lappis - håller med Tinga - 7-8 finfina påskägg är ju bra det med! Börjar hålla tummarna redan nu är ditt ÄP nästa vecka!

Vänner - angående köerna över bron - jag minns att de pratade om det redan i somras, att det skulle komma en byggvända till, året efter, längre sådan. Sicken TUR att jag fortfarande är mammaledig! Iofs, det finns ju risk att de fortfarande håller på i sept, men jag slipper iaf köerna i några månader!

Nu hojtar Amanda, måste rusa...

• Piggelin1

Det blev inte mkt skrivit här nu, ska precis stoppa ner A i vagnen & traska till stan för att träffa Pirr & Muggles - kul!!

Frullan, hoppas att du grejar helgen med släktingarna, även om det känns tungt. Med risk för att låta klämkäck - om tre/fyra dgr är det över & då behöver ni inte ses på lääääääääääänge igen...

Skulle säkert kommenterat ngt mera, men det är bortblåst just nu!
    Kan iaf meddela att nu på fm när A tog sin förmiddagslur, så passade jag på att hoppa ner till garaget & rota fram barnstolen som vi fått låna av min kusin. Tänkte vi skulle inviga den i helgen! Stora tjejen

• Sweetstreet63

Å jag har inte hunnit nin här på ett tag! Mycket på jobbet. Hu!
    Nus ka jag skriva lite kort bara innan jag drar till jobbet.

Lappis
    Såg att du fått 7-8 prima ägg, klass 1 kvalitet!!!!!
    Härligt!!!!!Inte ska du vara ledsen över antalet. Himmel! Dte var väl duper!
    Och tänk på Koko som fick ut två, och men ett av dem blev ju befruktat och det var Conny!!!
    Så mängden är verkligen itne allt. Bättre något färre, men god kvalutta!
    Heja Påskkaninen!!!!

Tinga skönt att trycket inte stigit. Var inte orolig! Jag tror det kommer gå finemang!!!! Särskilt nu när du kommer dra ner lite på tempot också!

Vänner, cooooolt med Prinsen!

Liten såg när jag skummade igenom att du haft lite deppson-perioder. Skickar stor KRAM!!!!!!

Frejis!
    Härligt att se dig i tråden också.
    Hur mår kaninen (ja inte Lappis nu denna gången.... )

Mugglan,
    jag vet inte vad man kan ge i påskägg. Kanske bio- eller teaterbiljetter annars??och vadå inte har tid att hänga i alla bloggar!!!????!!!
    Vad pratar du för goja! Klart du måste hänga i MIN!!!!!

FruLLis,
    skickar varm kram och hoppas det går vägen med släktingarna!!!
    Kanske kan Borren stjäla lite uppmärksamhet oich få släkten på gott humör?!

MSW,
    Oj vilketn tur du mår bättre! Det lät inte kul det där. Hoppas allt går bra nu och att du slipper må illa mer.

MrsB,
    haha! Spindelmannen MED muskler!! Hur gjorde du musklerna?????

Cicci och Vänner
    Ha det så trevligt när ni träffas i Blekinge!

Själv är det som sagt mycket på jobbet nu. Puh!
    Och här är man ju inte påskledig heller. Så det är vanlig jobbdag både idag och imorgon och på måndag. Jag har desssutom ett möte på måndag jag måste förbereda mig på. Inte något stort sådant, men ska träffa en av mina co-laborators och gå igenom min strategi. Så lite förberedelser måste till.
    Plus att jag har celler som måste matas och fixas med i helgen så det blir nog helgjobb också. Men eftersom vi får Sverigebesök ska jag försöka att inte jobba så mycket i helgen iallafall.
    Men så mycket påsk lär det inte bli....

Fast just nu känns jobbet kul igen! Det har varit lite motigt ett tag. Men igårkväll satt jag med maken i flera timmar och han hjälpte mig jättemycket att gå igenom en del av de saker jag haft problem med. Så nu har jag en ny nstrategi på gång och då känns det alltid roligt!!! Och spännande! Så just nu känner jag att om det inte vore för besöket skulle jag gärna jobbat hela helgen...!!!
    Jag blir så otålig. Vill ha svar snabbt på om min nya strategi fungerar eller ej...!
    Och är såååååååå tacksam och glad att maken ville lägga ner hela kvällen på mitt jobb... Så himla gulligt!
    Haha, det är kärlek det.... att sitta och vrida och vända på gensekvenser tillsammans...
    Shit! Han är verkligen värd ett påskägg...

Nä nu måååååste jag rusa!
    KRAAAAM till er alla
    Och GLAD PÅSK!!!

LAPPIS håller tummarna så de blir gröna!!!!!!!!!!!!

• Lapinette

Hej Sweetan!
    Satt faktiskt och läste din blogg idag då jag egentligen skulle arbeta *fy skäms på mig*. Jätteskoj att läsa om din vardag och funderingar!

CvL ringde precis och allt går enligt planerna. Ska fortsätta med mina sprutor t o m söndag kväll. Måndag blir det ägglossningssprutan och onsdag morgon blir det att åka tillbaka till CvL. Ska dit och plocka ägg kl 09.00 och förhoppningsvis ska vi sedan tillbaka och sätta in ett toppen blasto på fredagen.

Återigen förhållningsorder om flytande mat efter midnatt. Komiskt att de olika klinikerna ger så olika order. Telis skulle ju absolut äta frukost innan hennes ÄP.

• Tinga

Mrs B - om mitt blodtryck håller sig i schack så tar jag gärna en fika med dig i Lund. Jag har lovat både mig själv, maken och BM att ta det lugnt framöver, men man kan ju inte lägga ner all social verksamhet för det. Vill dock gärna se att jag får en positiv utveckling framöver, eller åtminstone att det inte blir sämre. Håller sig blodtrycket på den nivå det är nu är det ju fortfarande OK.

Sweet - shit, vilket tempo du håller! Hade jag hållit på så hade jag nog haft lättare att acceptera att mitt blodtryck var högt. Hoppas i alla fall att du känner efter ordentligt, och att du drar i bromsen i tid om du känner att det börjar bli för jobbigt. Även om man tycker att något är kul kan man ju bli stressad (på ett negativt sätt) av det. Ta väl hand om dig, och jag hoppas att du får lite påskkänsla fastän du inte är ledig. Kram!

• Tinga

Lappis - vad skönt att allting ser bra ut och flyter på som det ska! Här har du en som kommer att hålla tummarna stenhårt framöver. Spännande med allt som händer den närmaste veckan!

• Lapinette

Jag är så jäkla pessimistik just nu att jag inte ens tänkt tanken att jag faktiskt kan bli gravid av att sätta in en blasto. Jag gör denna IVF men helt utan förhoppningar alls. Skrämmande men ganska så skönt.

Svar på tråden Barnkarusellen