• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Frejis

Lappis igen - du kan ju iaf skylla på behandlingen medan jag försöker övertyga alla om att jag har kraftig pollen- och dammalergi. Vet bara inte riktigt om jag köper det själv

• MSW

Hej! Idag har jag legat helt däckad större delen av dagen.. Började egentligen redan i går med extrem huvudvärk under eftermiddagen, seb kräktes jag på kvällen (vilket jag inte gjort tidigare så jag tvivlade på om det hade med grav och göra) sen gick jag och la mig kl åtta och tänkte jag skulle ligga och läsa ett tag, men det orkade jag ingen längre stund.
    Sen sov jag dåligt och hade sprängande ont i huvudet varje gång jag vaknade. Vid ett kräktes jag igen, och när jag vaknade var jag törstig och drack ett halvt glas vatten, och kräktes igen. Så jag bestämde mig för att inte orka jobba, vilket var ett bra beslut då jag inte orkat röra mig från sängen förrän lunch tid.. Då vågade jag mig till och med på att ta alvedon, och blev sedan lite piggare och klarade av att äta lite lunch, men nu är jag tillbaka i sängen igen!

Jag vet inte riktigt vad det beror på, men jag misstänker att det har med min "påfyllning" att göra, då det inte riktigt verkar vara någon kräksjuka heller..

Hoppas kunna jobba i morn iaf!

Himla trevligt svammel att läsa ikapp här idag..

Lappis: Lycka till i morgon!

• Lapinette

MSW - låter inte skoj. Krya på dig!

Tinga - visst lilla kaninen är nyfikten på den där giraffen som reser som en skottspole över hela världen.

Frejis - funderar också en hel del på hur man ska orka och hur livet totalt kommer att förändras den dagen och OM man lyckas. Speciellt kom ju dessa tanker upp i skallen då min läkare trodde jag var gravid för två veckor sedan. Det var faktiskt inte bara tjohooo, jag är nog gravid utan kändes mer som en chock...och så kom alla dessa praktiska tankar som oj, det blir i sådana fall i november då jag har mitt största projekt under året. Idiotiskt!

• Mrs  B

Lappis
    Då kanske jag kan ta semester och du mina barn en helg så jag också kan få sova 10 timmar.
    Ligger själv på 5-6 timmar utspridda på en natt.

Man orkar eftersom barnen ger så mycket annat tillbaka. Livsglädjen i livet!!!

• Tinga

Lappis - haha, i jämförelse med mig är det definitivt du som är den långa slanka giraffen med de snygga benen; snart får jag nog byta min signaturbild mot en valross! När små barn ritar människor blir det ju ofta i form av "huvudfotingar", dvs en människa där armar och ben sitter direkt fast i huvudet. Ungefär en sådan bild har jag av hur jag kommer att se ut framöver, fast där huvudet är ersatt med en mage!

• Frejis

MSW - krya på dig! Kram

He he Lappis det är ju så postmodernt som det kan bli själv tänkte jag, vad skönt med en ivf i maj, om den fungerar så behöver jag inte ta ledigt så mycket från skolan (har en sista praktikperiod i november december i år innan jag går ut) och så kan jag söka jobb till sommaren hösten. Så jag känner igen mig om vi säger så

Jag försöker dock acceptera mig själv som jag är och jag tror att det är viktigt att inte förringa de andra sakerna (jobb, resor etc) som också är viktiga för välbefinnande. Det finns säkert de som tycker att det är egoistiskt och dumt, eller så är det de outtalade samhällskrav som spökar igen. Jag har den här lilla planeraren inbyggd i huvudet, tror jag, och det kan ju inte hjälpas

• Lapinette

Tinga - vilken bild! Valrossen utan hals....du får byta presentationsbild här!

Frejis - jag har fått order av maken att planera semestrar istället för att chatta och fundera på min IVF och jag försöker verkligen uppfylla den kvoten ... fast det blir dyrt!

• Lapinette

Attans vad jag flörtar med er idag!

• Tinga

Lappis - som väl är, är jag inte i valrosstadiet än (lite tidigt i v. 21, även med tvillingar ), men jag har påbörjat min mentala förberedelse så att det inte blir en chock när jag väl är där!

• Piggelin1

Hemma igen efter en promenad - den blev inte så läng idag - PRECIS när jag klev ut genom dörren så började det hagla
    Blev iaf en sväng till bla bolaget för att shoppa lite vin inför påsk samt till ikväll då kompisarna kommer på middag. Viktiga saker som man absolut inte kan försumma att göra

Lappis - jag har ju haft turen att ha träffat Giraffen/"Valrossen To be" IRL - hon är verkligen supertrevlig! Blir skoj att se din tvillingmage ism Gbg-varvet i maj, Tinga!!

Svar på tråden Barnkarusellen