• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • start september

Hej alla! Tack för välkommen tillbaka-hälsningar!

Gosnosen, usch vilken tråkig inställning. Jag tror som flera andra sagt att de privata klinikerna inte tjänar något på att ge en för optimistsk bild. Möjligen hade den läkare du träffade en dålig dag, men det ursäktar inget.

Liten, om du är mer van vid att läsa svenska ekonomirapporter så kan EBITDA översättas som rörelseresultat före avskrivningar (såväl på immateriella som materiella anläggningstillgångar).

Jättefin frisyr Snartis!

Dagen började inte jättebra här, jag var hos BM och den lill*s hjärtljud var skyhöga. Först efter en halvtimma gick de ner på vettig nivå, då hade BM börjat prata om att jag skulle åka in och göra CTG. Under tiden hann jag tänka många tankar. Att föda i 33+0 hade jag inte tänkt mig och inte fick jag tag på maken heller. BM tror att det berodde på att hon först klämt rätt rejält på huvudet (hon ville kolla hur pass fixerat det var). Hon var hårdhänt tyckte jag också, stackars lill*.

Ja, ja det ska inte vara någon fara, det verkar inte vara ovanligt enligt en koll på FL.

• pirr!

Äntligen!!!!

Nu har hon tittat ut- en liten mörkögd temperamentsfull dam! I måndags eftermiddag efter 19 timmars.. smärta!
    En positiv upplevelse som jag absolut kan tänka mig att göra om.

nu är vi nyss hemkomna och rätt groggy, men jag återkommer med detaljer sen.

En kort update sedan i måndags skulle sitta fint.. om någon känner sig manad?

• sweetstreet

Å GRATTIS PIRR!!!!!!!!!!!!!

Vad härligt!!!!!!
    Å jag hoppas du akn skicka in en bild till galleriet sedan!!!!
    och så ser jag fram emot din förlossningsberättelse. Låter som du hade en positiv upplevelse! Underbart!

Ta det nu lugnt och myyyys!!!!

Kram!

• sweetstreet

September,
    shit jag hade också blivit orolig. Skönt att det hela visade sig inte vara någon fara!

Ku att du ahr tid att tittta in i tråden igen. Har saknat dig.
    Tänk att du redan är i vecka 33 helt otorligt!!!! Tiden går så himla snabbt. Tyckte du plussade alldeles nyss. minns det som igår iallafall...

• sweetstreet

Snartis,
    det är för tidigt för mig än att känna kroppsdelarna...
    Det känns mer som "bang, bong" när hon liksom far runt.

Jag är i vecka 25 nu.

• Telemarkgrrl

Grattis, pirr!!!! Skönt att allt gått bra!

Vilken tjejdominans det är i Göteborg.

• Telemarkgrrl

Lappis, resetråden är avstängd för svar. Du öppnar väl en ny?!

(Under tiden så passar jag på att tacka Tinga här för en lika rolig reserapport som vanligt! Men vad ni hann med, jag inser att vi tillbringar alldeles för mycket tid på caféer i Paris. Så där mycket har vi nog hunnit med på alla våra Paris-resor tillsammans. )

• Tinga

Pirr - grattis till lilla tjejen! Ska bli intressant att läsa din förlossningsberättelse sen. Och vilken bra dag hon valde att titta ut på - gemensam födelsedag med mig! Jag är säker på att alla födda just den dagen blir temperamentsfulla damer!

Telis - kul att du gillade min berättelse! Jo, vi brukar vara ganska effektiva när vi är på semester; särskilt i storstäder där det finns mycket att se. Men vi hann med en hel del caféliv också. Satt där och spelade backgammon som ett annat gammalt par! (Vårt magnetiska resebackgammon i plast för 29.90 är den absolut bästa investering vi någonsin gjort. )

• Vännerfan

Hej tjejer!

Borde verkligen packa nu (både flyttpacka och inför helgen), men kan inte låta bli att gå in och gratulera Pirr och ge mitt medlidande till Gosnosen. Det var helt klart bland det värsta jag hört. Se till att den läkaren får veta så fort ni plussar och ge honom en rejäl avhyvling. Usch, för okänsliga typer!!

Tinga,
    Tack för svar! Då förstår jag!
    Har varit lite avis på alla era resor, här är det jag som vill resa mest, men jag får nog erkänna att jag inte pallat med att inte vara hemma några semesterdagar per år. Men det lär ni väl vara i fortsättningen... Iaf några kanske?

Ha en trevlig helg allihop!

Svar på tråden Barnkarusellen