• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Piggelin1

Gosnosen, hann inte kommentera i förmiddags, men sicket pucko till läkare

Me&I-brunchen var goooood Men jösses vad hungrig jag hann bli innan vi fick bruncha. Hade bara ätit lite yoghurt hemma innan & säljaren gick igenom hela kollektionen etc innan det blev frukostdags... Kurr i magen...
    Men just det, det kanske snarare borde vara kläderna jag skulle kommentera?! Jag tyckte att det fanns en hel del OK grejor, men alla "vuxengrejor" gick helt bort för min del (det där med att matcha sitt barn är INTE min grej, lika lite som att mannen & jag skulle köpa likadana jackor - BIG NO NO!). Den där "varm korv-tröjan" & den med kasettband var väl inte precis mina favvosar heller, men hittade två bodies som jag tyckte var helt OK! Ang passformen så vet jag inte riktigt, jag beställde i stl 74/80, eftersom vi har så vansinnigt mkt kläder i både 62 & 68. Så det lär väl vara tidigast i sommar ngngång som dessa plaggen kan börja användas... Men eftersom vi har så lite plagg i stl 74, så är det ju lika bra att fylla på lite pö om pö Bra shopping-ursäkt, eller hur?!

• Piggelin1

Lappis - du ska VETA vad jag tänker mkt på dig & dina celler/blastocyter just nu. Det poppar liksom upp minst en gång om dagen. Kram
    Träffade en kompis igår, som fick barn i maj. Hon berättade att hon har endo & att de körde ivf också. Tydligen två försök först, som båda misslyckades & sen tror jag att hon genomgick en rejäl nedreglering (ni som har koll, kan det varit flera månader, upp till ett halvår?) & SEN gick det direkt!

• viktualia

MSW - inte lika utschasad... hm... det är ingen stor skillnad.. framförallt inte en fredagskväll som denna... gäääääsp

Kompisen fick snittas idag - det blev en son som hittills mår bra. Mer vet jag inte, hon skickade bara ett kort sms.

Just nu är jag för trött för att oroa mig, men jag önskar verkligen att kompisen och hennes make ska ha kraft till det som väntar... konsten att få ihop tillvaron med en treåring och en liten lirare född i v 28 + 3.......

• BrudSommar2006

MSW, så du behöver inte åka och kolla värdena på måndagar längre nu? Det sparar ju lite tid antar jag men å andra sidan så var det väl några gånger du inte behövde påfyllning då?

MrsB, vad råkade du ut för i Paris för att behöva åka ambulans??

Iris är nästan 83 cm nu (82,7) och jag vet inte om det är själva längden i sig som är problemet eller om det var att hon inte följer sin kurva längre utan att hon gått rakt upp som ett streck från förra kontrollen i stället för att plana ut och i princip inte ha vuxit alls sedan sist.

• BrudSommar2006

MrsB, vet du hur lång Max var när han var tio månader förresten?

• viktualia

usch... jag kan verkligen inte sluta grubbla.. är som sagt skitsliten efter en galen dag på jobbet och nu försöker jag göra det jag ska ikväll (läs: laga mat till imorgon) men vad jag grubblar...Shocked 3

• start september

Vickan,

förstår att du grubblar. Din väninna har såklart en jättejobbig tid frmaför sig, men tänk ändå vilken tur att den lille stannade de här extra veckorna.

Hon lär behöva en god vän som du den närmaste tiden

• start september

A.M,

det är ok, jag tog inte illa upp. Jag tror inte att det är någon större fara, eftersom det gick ner sen. Just att BM verkligen klämde och ruckade på huvudet tror jag orsakade det, verkar inte vara ovanligt.

Vad skönt att Livia mår bra nu!

• start september

Imorgon tänkte jag titta på babykläder för första gången. Hjälp! Känns läskigt. Men jag behöver ju inte köpa något om det känns jobbigt. Vagnen har vi hämtat nu, men ändå känns de där små kläderna så definitivt. Men nu är det v 34 och jag har hela tiden misstänkt att h*n tänkte komma för tidigt så, det känns ändå som det bränns.

Svar på tråden Barnkarusellen