• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nattson

Telis! Min mamma har haft svåra sjukdomsperioder och det är så svårt att se sin mamma sjuk. Styrke kramar till dig!

• Liten med Mindre

Telis - stora bamsekramar! Hoppas att det kan bli lite bättre med mamsen.

Lappis - jag kan tyvärr inte säga att känslostormarna upphör om du blir gravid. De tycks fortsätta inabsurdum. Jag kan vara överlycklig och tycka att livet är pest på en och samma dag... Snacka om solar och pannkakor.

Frejis - lycka till idag. Hoppas att ni kan få några vettiga förslag på ev fortsättning.
    När jag gympar har det hittills varit mamma-barngympa, dvs Mindre ligger på en matta framför mig, eller sover i sin lift i ett hört. Det har funkat super. På SATS kändes de flesta barnen rätt friska - men här i Tyresö där det var lite större barn med kändes det som att förkylningarna florerade. Jag tänkte ta och pröva barnpassningen snart med. Sen kan det ju funka på helgen någon gång att maken tar Mindre och jag går och gympar. SATS i Sickla ligger ju tack och lov nära Claes Ohlsson...

Muggles - 13 veckor är lilla tjejen. Och inatt fick jag plötsligt sova till 3, men då hade hon sovit 30 min i taget hela dagen, typ 5 gånger. Inte mycket. Rätt ofta tror jag att hon vaknar av att magen jobbar, gaser och annat skoj som inte luktar hallon. Svårt att vyssa mot det.

Idag är det vaccinationsdags - får se hur mycket sömn det blir efter det...

• fru AM

Telis: Kram från någon som vet hur det är att ha skruttig mamma.

Lappis: Upp och ner - sånt är mitt humör för jämnan och jag förstår verkligen att det kan vara ännu mer så för dig i den här IVF-processen- Det är bra att de soliga dagarna kommer med viss regelbundenhet. Kram!

Vi hade värsta jättegrälet hemma igår mitt på dagen. Det var väl mest jag som spydde ur mig en massa ackumulerat groll. i ochför sig befogat men alltid surt att gräla. Sen blev vi sams såklart. Det är en berg- och dalbana - livet och äktenskapet.

Såg att Snartis tipsade om omlottbodies. Jag med! Fick jag ett till barn skulle jag BARA köpa såna bodies (Lindex har bra).

Livia lämnades kluckandes av skratt, inbakad i chockrosa galonbyxor, på dagisgården för 1 1/2 timma sedan. Det är skönt att märka att hon trivs där.

• Zozo

GRATTIS Vickan! Jag tânkte pa dig i lördags men sedan försvann det ur huvudet!

Telis - usch! Kram pa dig!

Liten.. Mmm kan inte mer än halla med dig. Det är upp och ner hela tiden. och för min del en liten vag oro sa fort det kniper lite i magen OM ngt skulle hända. Vecka 17 är väl säkrare än i början men det är ju langt ifran färdigt.. sas.

Idag har jag varit hos tandläkaren pa obligatorisk gravidkoll och imorgon är det dags för det manatliga toxoplasmosprovet. Om nagon vecka ska jag in pa 3h diabeteskoll.. HAr man sa extremt manga kontroller hemma med? Det kânns som jag är pa sjukhuset en gang i kvarten!

• fru AM

Vickan - förlåt jag glömde: GRATTIS!

Zozo: Jag var varken på toxoplasmos-, diabetes- eller tandkoll! Fast tänderna blir lätt dåliga när man är gravid så den kollen hade jag behövt. Fick göra två rotfyllningar i somras!

• fru AM

Fick just mess från maken. Han är deppig över att Livia inte gråter på dagis eller verka sakna oss nämnvärt ... Är det inte det ena så är det det andra ...

• fru AM

Men han kanske är extra blödig just idag eftersom Livia igår kom på det avgörande ordet "PAP-PA". Det kan man tydligen upprepa med olika tonfall och uppåt tvåhundra gånger på en dag - gärna förstärkt av att man måste rusa fram till "PAP-PAN" och krama hans ben ...

• Zozo

fru Am - *fnisss*

Här är det obligatorisk tandkoll senast 5e manaden för att man ska fa ut sina föräldrapengar. Jag behövde ga och kolla i vilket fall, sa det var ju inga problem, men tyckte det var lite underligt. Diapetestjohejsan och toxoplasmos hör tydl ocksa till vanligheterna. Förra veckan fick jag dessutom extramöte med läkare för att kolla blodtrycket. Jisses... ibland undrar jag om de har för lite jobb helt enkelt?!

• Nattson

Zozo, de har verkligen koll på dig där borta! Jag har inte hört om någon av de kollerna här om man inte är i riskzonen för tex diabetes.

• Zozo

Nattson; neh har aldrig haft problem med sockervärdena och nu ska man in i TRE timmar.. suck! Jaja, det känns ju bra iofs att de kollar saker och ting, men ända.. Känns som lite slöseri med resurser.

Svar på tråden Barnkarusellen