• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Frejis

Jag håller fortfarande tummarna för Lappis och att tanten håller sig borta.

Liten, vi är också borta på lördag, men det är kanske dags för nästa brunch snart, någon gång före sommaren?

Frullan, svårt att råda något, särskilt när man inte har egna barn, men jag säger som de flesta: åk!

Brudsommar - det låter jobbigt med Iris

• Telemarkgrrl

Frejis, sluta köp penséer nu, vi vill ha vår!

Spännande att du drar igång med IVF redan nu! Rent praktiskt funkar det med sprej på resa (sprejen, iaf Synarela, ska förvaras stående, det är allt) men hur det blir med biverkningar har man ingen aning om i förväg. En del mår apdåligt och andra har inga problem alls.

• start september

Jag vill också ha vår! Blä för denna morgon.

Tittade mest in för att säga att jag tänker på dig Lapinette och hoppas så att det du såg inte var en otäck föraning.

Kram!

• Frejis

Telis, japp, det är Synarela. Har aldrig hämtat ut så mycket mediciner på apoteket. Hinner väl upptäcka hur jag mår ganska så snart och så får vi se vad som händer då. Får ta en sak i taget - det är mitt nya perspektiv på det hela

September - kul att se dig här!

• Lapinette

Frejis - säger som Telis inga problem att åka när man sprayar förutsatt att man mår bra. Jag ställde in vår planerade Hong kong resa i höstas då den skulle ha hamnat mitt under behandlingen. Jag visste ju inte hur jag skulle må. Antar att Madrid gäller en weekend och inte typ 10 dagar som vår resa hade inneburit. Slipper du huvudvärk, depression etc så är det inga problem alls att åka under tiden man sprayar. Bara du kommer ihåg att ta den!

Jättespännande att även du drar igång så nära inpå!!!

Själv mår jag pyton idag. Gick igår och tränade för första gången (alltså riktig träning = spinning och inget yoga-mes) och imorse vaknar jag med halsbränna, nästäppa, huvudvärk och förmodligen en aning feber. Skit! Jag som hade tänkt att träna ordentligt denna vecka innan jag åker iväg på semester. Nu blir det typ 1 hel månad utan att få köra en hel träningsvecka. Fast mår jag bättre imorgon smyger jag nog iväg i alla fall men idag är det verkligen NO, NO!

Nåja, igår såg jag lite mer blod precis innan jag skulle gå och lägga mig m a o exakt som det såg ut förra gången. Inget har kommit i natt men jag är ganska så säker på att i eftermiddag så drar det igång på allvar. Grät inget, var inte ledsen igår (hade ju redan tagit ut den dosen i söndags) utan mest uppgiven. Diskuterade återigen att vi borde ställa oss i adoptionskön.

Frullan - go Frullan, go!!! Säger som tidigare skrivare, det är bara i några dagar. Hur ofta får man en tjejhelg i Dublin? Borren finns ju kvar (men jag förstår om du kommer att längta hem ... men du får bedöva längtan med lite Guiness ).

• Tinga

Lappis - åh nej; hoppas verkligen inte att tanten är på ingående.

Frejis - vad kul att höra att ni fick träffa en bra och trevlig läkare! Och ännu roligare att höra att ni sätter igång redan den här cykeln. Kanske lika bra att köra igång direkt, så att du inte ångrar dig?

Nenne - du är bara så go!

Frullan - jag har ju heller inga barn än, men min spontana tanke är att du ska åka. Jag tror också på det här med att göra något riktigt positivt första gången man är borta ett längre tag, och en tjejresa brukar ju vara bland det roligaste man kan göra. Dessutom din man kanske tycker att det kan vara spännande att vara själv med Borren några dagar?

BS - mad tanke på Iris vikt förstår jag mer än väl att era ryggar protesterar. Hon är ju ingen liten bebis längre, direkt. Hoppas att ni får ordning på sömnen, så att ni kan skona era stackars kroppar lite.

Piggelin - du skrev för ett tag sedan att Amanda har lite problem med torr hud och så; hur har det gått med det? Funkar det att gå på babysim?

• muggles

Piggelin: tjejmiddagen var trevlig förutom att middagen serverades kl 20.30, dvs 2h senare än vad invitationen sa men det är som vanligt Det innebar iaf att vi småbarnsmammor inte hann äta efterrätten men min mage hade knappast pallat det iaf, den fick spel efter en (1!) rostbiffskiva... Har mejlat dig om dejt...

Lappis: jävla skit om det är tanten och att du ska må dåligt dessutom

Telis: tack

Frejis: såå spännande att ni kör så snart! Ytterligare en att hålla tummarna för!!!

Moa hostar och snörvlar men är annars glad i hågen. Det tråkiga är att man nu måste hålla sig undan alla aktiviteter man bokat in Hade en jättetrevlig fika inbokad idag som jag väl måste skippa, skit också. Får väl gå en megapromenad istället.

Moas nya grej är helt klart att stå upp. Hon står faktiskt på egen hand om hon har ngt stadigt att hålla i, tex ett handtag på en kökslåda el spjälorna i spjälsängen. Och hon vill hela tiden resa sig upp mha av mig så vi får se om hon börjar resa sig själv snart. Jag gick ju tydligen när jag var 11 mån så vi får se om hon tar efter mig

• Frejis

Lappis - vi kommer att bli borta under en vecka i början av maj så jag lär nog upptäcka hur jag mår. I värsta fall kan man alltid avbryta och satsa på nästa cykel men det blir kanske ok. Den som lever får se!

Det var däremot intressant att jag inte fick några restriktioner under sprayandet, sprutor eller efter äggplock. Skillnaden mellan kliniker kändes ganska så stort. Här fick jag och till och med skulle gå och träna som jag alltid har gjort eftersom "vältränade kvinnor får friska barn" *sagt med glimten i ögat* Det var helt ok att ta ett glas vin fram till det att man fick ett plus - hua, kanske därför känns det ok att åka iväg

Lappis det låter som en förkylning. Hoppas att det hinner avta innan resan.

• junilejon

Zozo...det där med sockerväderna och alla koll du måste gå på,så är det helt olika här i svergie med. För här där jag bor måste alla göra den kollen med sockervärden med,men därifrån som jag kommer ifrån gör man inte det!!
    Vi ska vara där i 2 timmar...

Svar på tråden Barnkarusellen