• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Gosnosen - hoppas verkligen att det är många fina äggblåsor på tillväxt i dina äggstockar! Vi kan behöva lite ivf-positivism här i tråden nu, efter flera misslyckade försök på raken.

• FruCicci

Hejsan!

Nu har jag läst ikapp....
    Jag skickar kramar till alla, Nattson som svimmar och Lappis, gosnosen och Telis med sin mamma och så vidare.
    Frullan: ÅK! Det fnns en mening med att man ska sakna....

Lappis!!!!!!
    ÄR du verkligen säker???????????
    När du sa NÄSTÄPPA så blev jag helt pirrig. Jag kommer i håg att det var det första symptomet jag fick ca 3-4 dagar innan BIM, kände mig lite tung i bollen med och sen ett humör som inte var så nice mot maken. Blödning kan man ju ha iaf! Kolla på Sweetgumman och jag pappersmuffade och såg spår, men det var intet. Första gången jag blev gravid, med tvillingarna, så fick jag en rositg "mens", som varade i 2 dagar iaf, så det så...
    Men är det sthlm ström i brallan, så vette katten...
    Jag hade en kollega som på sin andra IVF också fick en blödning, det var blod, och det var kört - trodde hon, men en vecka senare var hon gravid iaf....

Här är allt bra, Victor sov hela natten i natt igen
    Strax innan 20.00 somnade han och vaknade inte förrän efter 07.00 idag, då fick vi nästan väcka honom

I söndags hade jag nog ägglossning, jag hade faktiskt ont i magen och just på sidan där... hmmmmmmm kunde inte gå så snabbt, masade mig fram på Djurgården.
    Nu är jag lite nervös för vi hade ju så klart sex i lördags Och skulle jag blivit gravid nu ( skulle inte förvåna mig, för just nu vill jag inte ha ett barn till, men om ca 4 månader så) så kommer barnet typ 27 december!!!!!!!!!!!!!!!!
    Riktigt bra timing - NOT!
    Hur som helst, den som lever får se

Ja, vädret idag var inte så spännande. Jag har varit och shoppat skor till sonen idag och på morgonen gick jag 8 km på Djurgården, innan det blev risigt väder!

Frejis, vad spännande att du sätter igång nu!!!!!!!!!!!!! Wiiiieeee, kanske en bebis i februari då

Vinkar till GBG tjejerna!
    Vad skoj att Moa står upp nu, Victor reste sig själv i lördags! Krypa fattar han inte, så vi tror han kommer gå ist.
    Så du har börjat med smakisar på Amanda nu då Piggis, hur går det?

Kom på att den där Banan och Päromgröten är väldigt söt, så jag kanske får köpa en naturell och blanda 50/50, vilken sort äter era barn?

BS, min man har pajjat axeln och jag har ont i runkmuskeln igen Så här föredrar vi att inte bära så mycket just nu heller, men man får gå böjd destu mer, för han vill gå hela hela hela hela hela hela tiden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Hoppas ni får bukt med Iris sömn snart. Sover hon i eget rum?
    Har ni testat att köra en ramsa el sång när hon ska somna? Sen kör man samma ramsa så fort de vaknar och ska soman om, och varje kväll eller varje gång de ska sova, så förknippar de sången eller ramsan med sömn. Det verkar funka ganska bra. Vi sjunger samma hela tiden... Tjatigt men effektivt.

Puss och kram till snartis och kokosen, hoppas du hittade ngt på den där shoppingen i lördags o NÄSTA gång kan du väl för bövelen säga till mig, jag vill så gärna följa med!

Tjing

• Piggelin1

Gosnosen - lycka till, håller tummarna!

Tinga - ang babysimmet & huden, när jag såg din fråga innan idag så kom jag på att du ställt den innan, men jag glömde alldeles bort att svara på den...
    Det har faktist gått bra med simmet. Har gått fem ggr nu & en gång blev hon väkdigt röd & prickig, så då gick vi upp ur badet innan det var slut, men de andra gångerna har det gått bra. Rent allmänt så ser hon bra ut i huden nu, men så smörjer vi också in henne minst två ggr om dagen över hela kroppen. Lite svag kortison då & då för att hålla det i schack. Imorgon blir det tyvärr inget sim pga hennes förkylning. Har inte riktigt bestämt ännu om vi ska köra nästa "kurs" också, tror vi måste bestämma oss denna veckan.

• FruCicci

gosnosen - lycka till!
    du behöver det verkligen nu! kram

• Piggelin1

Cicci, det går bra med smakportionerna! Förutom moroten då som stoppade upp systemet
    Ingen gröt ännu - testar mest lite av varje (broccoli just nu, men idag skippade jag när hon var så hängig) lite grand bara nu, eftersom jag ammar. Men ska väl ta tag i "grötandet" så småningom med, har bara inte kommit till skott ännu. Hon är iaf nyfiken på detta med mat & smaskar massor med munnen om dagarna nu
    Vad HÄRLIGT att Victor äntligen verkar ha fattat detta med att sova hela natten! Underbart!! Man får så himla mkt mer energi själv också när man får längre & sammanhållen sömn!

• Piggelin1

Nu somnade visst lilla tjejen i mannens famn, men tror ändå att jag måste lämna er.

Lappis med flera, ska in & läsa & skriva i restråden imorgon iaf!

BS, skickar en styrkekram - verkar behövas!

• gosnosen

tack cicci och piggelin!

jag tycker att det är så mysigt när ni berättar om era småttingar och deras framsteg. de små verkar härliga! åtminstone när de äter, sover och bajsar som de ska!

• muggles

Lappis: mäh vaddå att det inte skulle vara mening att ni blev föräldrar?! Alla alkisar som blir föräldrar då - är det meningen det? Klart att ni ska bli föräldrar om ni vill det, funkar inget annat så kör på adoption. Det viktigaste är ju att få uppleva kärleken till ett barn och det blir ju samma sak vid en adoption, det är ju omvittnat. Skittrist att inte embryot verkar vilja stanna kvar men jag tror inte att man forskat fram alla "fel" som kan finnas, ännu. Om 10 år kanske man kan göra ett test som hittar ngt mikroskopiskt fel som förhindrar allt, och detta kanske man inte vet om idag, så det kanske är därför det inte funkar för vissa, trots "inga konstaterade fel". Inte för att jag vill antyda att det är fel på er, men...

Cicci: som Piggelin skrev, jätteskönt för er att Victor sover så bra nu, nu verkar det ju vara stabilt också (inte bara engångshändelse). Tänk vilken skillnad mot för några månader sedan när han bet sönder din tröja! Jag kör vanlig havregröt utan fruktsmak, det funkar bra. Vad skönt att Victor dricker välling nu förresten, trägen vinner!

Piggelin: jag undviker morot, banan och majs - de är stoppande. Blåbär ska tydligen vara riktigt illa så det har jag inte vågat pröva alls. Lösande är päron, persika, och effektivast - katrinplommonpuré.

gosnosen: håller tummarna för dig imorgon!

Nattson: hoppas det inte är ngt allvarligt...

• Nattson

Lappis, jäkla skit tant, kramar till dig!!

Gosnosen, lycka till imorgon!

Cicci, tack för kramen Härligt att Victor sover så bra nu, jag bävar lite för hur det ska bli med sovandet när det är dags här.

Svar på tråden Barnkarusellen