• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • viktualia

Nenne - ååååå 'fnissar länge och trallar sedan på den "vackra" sången'

Lappis - *styrkekramar i massor*

• BrudSommar2006

Men Nenne, vaaaar fååår du allt ifrån!!!!!

Cicci, nu vet jag ju inte om jag ska hålla tummarna för att du faktiskt hade ÄL och fick till det precis rätt eller inte när du skriver så där kryptiskt! Jag håller en halv tumme då!

• nennesjuttioåtta

BS Den hederliga gamla svordomsvisan från Magnus & Brasse. Den lyssnade jag på som barn, jag och syrran trodde att det var en barnskiva... (den hette ju "varning för barn" och de var nedkletade med mat på omslaget). Kanske därför som mitt ordförråd har allt övrigt att önska.

• BrudSommar2006

Lapinette, inte en bruten nagel också mitt i allt!! Hoppas att skumpan hjälpte lite i alla fall. Själv tål jag ingen alkohol alls längre, ett halvt glas vin och jag är så trött så jag knappt kan hålla mig vaken längre och så huvudvärk på en gång, suck! Nåja, vad mer är att vänta efter både graviditet och tio månader av amning... Man är ju inte så pigg från början heller.

• nennesjuttioåtta

Jag hittade ännu en aladåb idag. Vafalls? Ska det bli dubbla ÄL nu bara för att jäklas?!?!??!

• FruCicci

GO NENNE; din underbara galning! I love U!

BS; nej för fan, håll inga tummar. Jag hoppas verkligen inte att det tog, jag hade hoppats på ett barn lite närmare sommaren nästa år, så jag får njuta av vin, skaldjur och annat smaskigt i sommar! Hade tänkt sätta fart på pökandet i juni/juli

Men du BS, ammar du fortfarande Iris så mycket???????? Är det bara på nätterna eller på dagarna med? Vill du sluta eller inte, jag har inte kopplat?

Ja du LAppis, är det heeeeeeeeeeeeeeelt kört?????????
    Vaför vill jag inte fatta denna gången, det känns som om det inte är kört inombords på mig!?!?!?!?! Men man har ju haft fel förr
    Nice med Champage!

• BrudSommar2006

Magnus & Brasse, så kul!

Nåväl, nu tror jag att det börjar närma sig läggdags här, idag dök ingen badrumsjobbare upp men i morgon ska de visst dyka upp vid sju, gäsp.

• nennesjuttioåtta

hahha visst känns det skönt att det finns fler galningar här inne, Cicci! jag håller en tumme, moahahahah!!

• FruCicci

Jag läste om 4 cm tjocka aladober i min kokbok idag, skulle göra fisk tänkte jag, men när de började beskriva rätten med aladober så blev det mamma scans köttbullar och snabbmackaroner istället...
    Jag har inte haft en aladob på länge Skulle vara skoj att se den lille sladdriga saken igen Ha ha ha
    Men saggen som rinner ut i brallan efter sex kan ju ha aladob varning i och för sig! Usch!

• Lapinette

nenne - du är för underbar! Ytterliggare ett skratt! Kommer ihåg den skivan, brorsan hade den men jag fick aldrig lyssna på den. Kanske det berodde på att jag är 11 år yngre än brorsan?

Svar på tråden Barnkarusellen