• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Frejis

Gosnosen - jag håller tummarna extra hårt imorgon! Kommer inte kunna läsa tråden under dagen, men tittar in på kvällen och hoppas på bra resultat.

• gosnosen

haha freijs - det är inte ofta man sträcker ljumskarna!

känns det bra nu inför kommande IVF? tänker på att ni har varit lite tveksamma tidigare.

• Frejis

Gosnosen - jag tänker riktigt kortsiktigt nu eller rättare sagt tänker inte alls. Vet nu att planen är att spraya i nästan fem veckor, sedan gör jag ett blodprov och en UL hos den trevlige doktorn alldeles okristligt tidigt (06.50 - undrar var han bor om han kan börja jobba så tidigt).
    MEN... mår jag riktigt dåligt kan han ta sprayen själv då kommer jag i alla fall att vilja köra den korta metoden. Får se hur det känns först.

Så att tveksam är jag fortfarande minst sagt.

• MSW

Lappis: Lägg all enegri på Hong Kong nu då!!

Frejis: Spännande att det drar igång så snabbt, men är väl lika bra att "ta tjuren vid hornen" Lycka till!

Gosnosen: Håller tummarna för bra resultat i morgon!

• gosnosen

tack MSW!

freijs - beror den långa sprayningen enbart på att ni skulle resa bort? förstår att det är blandade känslor, men när man väl är uppe i det så gör man iallafall nåt och då är det skönt att ta ett steg i taget.

• Piggelin1

Nääääääeeee Lappis
    Fy f-n rent ut sagt vad livet är orättvist. Läste precis i resetråden & det var där jag läste att det skitit sig även denna gång Skickar kramar i massor
    Ni börjar tyvärr påminna mer & mer om två kompispar, det enda har gjort tre ivf som alla misslyckats & nu dragit igång adoptionsprocessen sen några månader tillbaka. Det andra paret fick en pojke lite "hipp som happ" först, men nummer två har visat sig vara stört omöjligt trots tre ivf-er även där. Inget av paren är det ngt fel på, "oförklarlig barnlöshet".

Måste tyvärr lämna igen, lilla tjejen fick sin första förkylning inatt & har varit febrig, täppt & ledsen hela dagen
    Kram igen!

• Frejis

Tack MSW!

Gosnosen - Det beror bara på vår resa. Tycker inte att det gör så mycket, men det beror som sagt på hur jag tål det. Vi får väl se!

• Tinga

Åh Lappis; fan, fan, fan! Jag blir så himla arg och ledsen för er skull! Allting såg ju så bra ut, med toppembryo och allt. Usch, vad ledsen jag blir. Skickar en rejäl tröstkram, och hoppas att den hjälper något.

Jag beundrar verkligen din styrka i det här eländet, och är grymt imponerad av hur du hanterar hela situationen, och t o m orkar reflektera över ditt liv i allmänhet. Den här semestern är ju verkligen grymt vältajmad, och det kan säkert vara jätteskönt för både dig och maken att få komma iväg och bara rå om varandra. Kram igen!

• gosnosen

frejis - då håller jag alla tummar att du till att börja med kommer att må bra (vilket jag tror att de flesta gör) och att det blir ett bra resultat också! (hur gör man såna där skrattande smileysar?)

Svar på tråden Barnkarusellen