• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Tackar nenne - gillar gruppkramar!

Som tur är så har det idag ramlat in ett nytt projekt på mitt bord så det blir att jobba häcken av sig innan jag går på semester på torsdag kväll.

• fru AM

Nenne - jag undrar bara vem det är som vinner en sådan tävling ... först, sist, mest högljudd ... ?

• nennesjuttioåtta

AM
    Vi kör den som kommer först. Som vilket häcklopp som helst. men man kan självklart anpassa reglerna efter vad deltagarna tycker är mesta prestationen. Vi tillåter t e x doping eller hjälpmedel (delfin!) och man får även råka röra varandra.

• Mrs  B

Hej Nenne!!!!!!
    Gillar din tävling...
    Har liknande race här hemma när jag inte är sugen på så mycket mer (under graviditeter bla).

• Liten med Mindre

nenne -

Mindre pep rätt bra efter sprutorna. Men värst tyckte nog jag att det var att se hur långt hon körde in nålarna. Huh! Mjölk o en sovstund har gjort lilltjejen piggare i alla fall.

Izzie - Mindre har inte börjat sova mer på nätterne, snarare mindre där med. Men det kanske är tillfälligt.

• Liten med Mindre

Är det förresten någon som är sugen på frukost i Sthlm nu på lördag, 12:e? Hamnar ev i stan tidigt när maken ska ut o defilera med hemvärnet. Scandic vid Humlegården har ju fin frukost...

• Ars amandi

å sa har man vart borte en helg å det har tillkommit så många sidor att man inte äns orkar läsa ifatt....

jag har gått å stört mig på samtalet jag hade med barnmorskan i fredags men försöker skuta hennes röst åt sidan å fortsätta som vanligt....

då mensen är veck ska ja nog försöka få till det lite trevligt me älsklingen när han kommer hem...

vart lite dåliga på det där med sex.... konstigt igentligen att ju mindre man Har, ju mindre Vill man ha

• Lapinette

Sorry Liten, är i Hong kong då annars låter det trevligt.

Svar på tråden Barnkarusellen