• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Hej!

Har precis kommit hem efter att ha varit hemma hos min mamma över helgen. Det är inte så bra med henne just nu tyvärr och det är jobbigt som f*n. Jag förstår inte hur man orkar ha barn när det räcker med föräldrar för att man ska oroa ihjäl sig.

• viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2008-04-06 21:20:32 följande:
    Hej!Har precis kommit hem efter att ha varit hemma hos min mamma över helgen. Det är inte så bra med henne just nu tyvärr och det är jobbigt som f*n. Jag förstår inte hur man orkar ha barn när det räcker med föräldrar för att man ska oroa ihjäl sig.
    Ååååå gumman! Skickar MASSOR av stärkande kramar och önskar dig kraft att hantera det som händer!! Du vet var jag finns om du vill skriva/prata av dig!

Hug 7
  • Lapinette

Telis - gud vad trist! Undrade faktiskt vart du tagit vägen.

Själv har det varit upp som en pankaka och ned som en ...ja, platt fall idag i humöret. Skitjobbigt att bara gå och vänta men idag har jag känt mig premenstruell och varit säker på att det inte lyckats så maken har fått ta många tårar på sin tröja.

Men som sagt igår mådde jag bra. Solen sken, långpromenad på dagen och en härlig middag ute på kvällen .

• Sweetstreet63

Telis gumman!!! Stora Kramar till dig!!! .-p

• Tinga

Vickan - grattis i efterskott!

Mrs B - vilken tur att allt avlöpte väl med missödet i Paris! När det nu slutade bra var det kanske lika bra att dina föräldrar inte fick veta, så slapp de oroa sig. Kan tänka mig att det inte varit så kul för dem att veta att du låg på sjukhus i Paris, utan att kunna ett ord franska och utan att de på något sätt kunde hjälpa dig.

Telis - usch, vad tråkigt med din mamma! Skickar en kram, och hoppas att det känns lite bättre idag.

Lappis - en kram till dig också! Det måsta vara en riktig tvåveckors berg-och-dalbanetur du är inne på nu, och jag kan tänka mig att känslorna far upp och ner med tvära kast. Hoppas förstås så mycket på ett plus för dig den här gången.

• Frejis

Grattis i efterskott Vickan! Hoppas att du har haft ett bra födelsedagsfirande

Liten - det låter skönt med en timmes träning alldeles själv. När man kan göra det när som helst (och hur som helst, höll jag på att säga) är det svårt att föreställa sig någonting annat. Hur gör du när du tränar, tar du med Mindre in i gymet eller använder du dig av barnpassningen?

Telis - hoppas att det i alla fall inte är någonting allvarligt med din mamma. Känner igen det här med oro fast jag har mina föräldrar på andra sidan havet... blä Skickar massor med kramar till dig!

Lappis - håller fortfarande tummarna! Det hela låter bara så fruktansvärt jobbigt, men jag hoppas att det resulterar i någonting gott, dvs i ett plus.

Ídag är det dags att åka iväg till Södertälje och träffa en ny doktor. Får se vad han säger och vad han har för planer för min del. Själv kan jag låta bli att göra någonting, strutsmetoden känns utomordentligt bra just nu.

• Lapinette

Frejis - spännande med a third opinion!

Själv känner jag mig säker på att tanten ska komma vilken dag som helst. Tog ju ut sorgen på förhand igår så jag hoppas jag slipper bryta ihop igen. Som sagt, hela IVF-processen är hur enkel som helt förutom denna väntan. Ju närmare BIM desto sämre mår man mentalt.

• junilejon

Pirr...ett stort grattis till lill tjejen Har hon någon namn än???

Telis,uch och fy stackars dig! Förstå att du har det jobbigt,vet själv hur det är!!! Skicka många tröstande kramar!!!

För övrigt så har jag slutat jobba nu,och tur är det!!! Hade inte orkat en vecka till.....nu ska jag bara njuta av ledigheten och det fina vädret!
    Men det känns lite kontigt att inte gå till jobbet,känns nästan som att man "skolkar" eller nåt!! Men det kanske bara är nu första veckan....

Så igår började jag på mitt nya projekt...min walking closet ska bli så skönt när den är klar...

• start september

Telis,

låter jobbigt. Det är så orättvist att man ska behöva oroa sig för föräldrar. Jag har också tänkt som du, hur ska man orka när/om man får barn, men nu tror och hoppas jag snarare att barnet ska ge mig mer kraft att orka med föräldrarna.

Kom ihåg att tänka lite på dig själv också!

Kram!

• muggles

Pirr: STORT GRATTIS till tjejen!!! Ska bli jättekul att få se den lilla mörkögda skönheten (som hon säkert är)!

Telis: kram till dig! Jag vet hur det är att behöva oroa sig för sin mamma - skitjobbigt!

Lappis: kram till dig med! Ja nu är den jobbiga perioden i ivf:en här igen...

Ang Me&I så låter kassettband och traktorer på kläderna helt rätt för mig! Jag gillar lite tuffare kläder på barn, men jag kunde ju inte gå på partyt pga tredje magsjukan i år. Fattar inte, har aldrig varit magsjuk speciellt mkt förr... Nu är min magflora helt uppfuckad så jag kan knappt äta någonting utan att känna mig illamående, bli uppsvälld och behöva lägga mig. Lever på blåbärssoppa, sparrissoppa och hönökaka (det kanske inte ni 08:or vet vad det är haha). Gick ner 3 kg på 2 dygn...

Liten: det är jobbigt när det blir missförstånd och det är så lätt att det blir det när man sover sämre och ständigt har fokus på en liten. Hur gammal är Mindre nu? Tänkte på det här med sovandet...

Svar på tråden Barnkarusellen