• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Tinga - den är redan öppnad och Zozo och Tinga har hittat dit.

• Tinga

Lappis - ja, jag upptäckte det efter att ha skrivit inlägget här. Redan full fart på diskussionen!

Nu önskar jag en trevlig helg, för nu är min arbetsdag slut. Ska hem och sova middag en stund, och sen väntar fika med min syster senare i eftermiddag. Imorgon ska vi rensa i förrådet (boandet är i full gång ) och flytta över en del grejer till ett extraförråd vi lyckats få tag i. Högst oglamoröst, men det ska bli skönt när det är gjort. Kram på er!

• gosnosen

vad söta och omtänksamma ni är allihopa! vill bara förtydliga att vi givetvis förstår att vår situatition är försvårande för möjligheten att bli gravida med ett eget barn, men det är hittills ingen annan som har hävt ur sig att det är så gott som omöjligt. framför allt inte på det oerhört okänsliga sättet som den här läkaren gjorde. OM vi lyckas bli gravida nu i denna IVF ska maken personligen åka upp till huddinge och prata med läkaren! i annat fall visar det sig att han hade rätt och då får vi ta ställning till det då.

grattis pirr till familjens nytillskott!

fru AM - lapinette har rätt. väntetiden för äggdonation med okänd donator är 2 år på huddinge. men även om du skulle ha en egen donator är väntetiden 1 år. de rekommenderar också att man "byter" ägg i så fall så att den man själv har ordnat donerar till någon annan och man själv får ägg från någon man inte känner.

• Lapinette

Ahhh ... det där med att byta visste jag inte om. Intressant!

• Mrs  B

Hej hopp!!!!!

Gosnosen
    Usch vilken läkare!!!!!!!
    Det var ju inget roligt att få höra.
    Hoppas allt löser sig till slut!
    Har en granne som också kämpar och har höga värden, man lider verkligen med er.
    Skickar massor av kramar!

Pirr
    Grattis till lilltjejen!!!!!
    Roligt att det äntligen hände! Ta hand om er väl!

Tinga
    Grattis i efterskott!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Paris låter härligt!
    Har varit där två gånger varav sista gången var dramatisk och jag fick åka ambulans i centrala Paris och hamnade på ett sjukhus med enbart fransktalande människor.
    Det var en upplevellse det ska jag säga.......

BS
    Hur lång är Iris nu då?????
    Max har ju alltid varit lång men de har aldrig påpekat varesig hans längd eller vikt på BVC.
    Är det för att han är kille eller????
    Han kommer nämligen också att bli väldigt lång, liksom Malte.

Piggelin
    Skriv gärna och säg vad du tycker om Me&I kollektionen. Visst var där en del knasiga kläder men jag gillade dem...
    Är bjuden på ett party till i nästa vecka med Nyheter för April månad, funderar på att gå, känner värdinnan också så det kan bli kul.

• Mrs  B

fruAM
    Hur går det nu för Livia på dagis????? *Nyfiken*
    Håller med angående stödstrumpor, de är kanon när man är gravid.

Start september
    När jag åkte in på bb 1 dec med värkar hade Malte väldigt höga hjärtljud och jag hög puls, men jag fick två sprutor för att lugna det hela och för att Malte skulle stanna i magen en tid till och det gick alldeles utmärkt ju. Han har inga besvär med hjärtat och läkarna anade att det var mitt tempo som gjorde att hjärtljuden och min puls steg så mycket och satte igång värkarna. Blev sjukskriven den sista månaden och det fungerade bra för Malte och mig.

Nattson
    Fortsätt med stödstrumpor!
    Guld värt!

• nennesjuttioåtta

G R A T T I S P I R R !!!!!

(trodde faktiskt att Zozo hade stavat fel med flit )

Hej allihopa!!!

• nennesjuttioåtta

välkommen hem, alla Paris-resenärer!

Gosnosen
    *#@ läkare. Varför läser man till ett sånt yrke om man saknar EQ?

Am, det var länge sen! Kul att Livia trivs så bra på dagis!

Lapinette, din ruvning ser bra ut!

• Lapinette

nenne - hur ser en ruvning bra ut? Om du såg mig skulle du inte säga så...har megastora finnar vid munnen av alla hormoner. Fast jag är ju själva "hönan" och inte ruvningen i sig...hmmm... *kliar mig på fjädrarna*.

• Zozo

Neh Nenne det var faktiskt ett vâldigt zozo-typiskt freudian.. Men Pitt pa dig ända

Svar på tråden Barnkarusellen