• Bluebride

Pappa

Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?

Det ska jag, tycker det är en fin grej.

• Svar på tråden Pappa
  • Bride in England

Det jag menade var att det skulle kannas lite fel o storma in i kyrkan o begara att man vill ha det pa SITT satt. Kyrkan har ju sina egna rattesnoren och bestammelser (alltsa inte kyrkan som statlig enhet utan individuella kyrkor) och det maste man ju respektera. Om man inte sjalv tror pa det som kyrkan symboliserar, varfor da gifta sig dar? Da far man val valja att gifta sig nagon annanstans. Vill jag ha lasagne med sallad gar jag inte till McDonalds och vill jag har en cheeseburger gar jag inte till Kina-restaurangen.

lycklig78 skrev 2008-01-31 18:14:48 följande:
    Bride in England skrev 2008-01-30 17:43:59 följande:[citat]Fast man kanske gar emot prastens vilja... Som Kjell Prast sa har han ju "motvilligt" gatt med pa det ibland. Men om er prast ser det annorlunda ar det ju bra for er.2008-08-09 skrev 2008-01-30 17:41:40 följande:Vem bryr sig om prästens vilja?? Det ska väl kännas rätt för brudparet. Då får man väl helt enkelt byta präst. Jag ska inte ha någon präst alls, och det känns bra.
  • Bride in England

haha vilken dalig liknelse men ni forstar

• 2augusti2008

Självklart ska min pappa följa mig in! En vacker gest och symbol. TYCKER JAG!! Men självklart får ju alla tycka och göra som dom själv vill!!!

Jenny

• pniiina88

Jag tycker det är en jättefin tradition och ska göra det om bara kyrkan tillåter... Håller tummarna!

• girl in love

Nix, vill inte bli "ledd" (låter som om man är ett kreatur) av min pappa.

• stenbruden

Man brukar ju iof inte leda kossor Men en häst kan du ju kalla oss

• Ilbäcksan

Så gjorde man förr i tiden när föräldrarna gav bort döttrarna till en make som de valt ut. För mig har det inget med fri vilja att göra, jag har själv valt min fästman och går inte från "ägare" till "ägare" utan är min egen och behöver därför inte ges bort.

• Bride in England

Det ar nog inte manga som kanner att de behover ges bort. Jag gar in med min pappa eftersom jag vet hur stolt han kommer att kanna sig over detta uppdrag! Har inget med kossor o hastar att gora

Ilbäcksan skrev 2008-02-04 14:22:37 följande:
    Så gjorde man förr i tiden när föräldrarna gav bort döttrarna till en make som de valt ut. För mig har det inget med fri vilja att göra, jag har själv valt min fästman och går inte från "ägare" till "ägare" utan är min egen och behöver därför inte ges bort.
  • 2008-08-09

Oj, inte nog med att vi förnedrar oss som kvinnor, nu jämför ni oss med kossor också!
    Den här diskussionen kanske börjar gå lite väl långt när man har kommit så långt att man jämför folk med en kossa?!
    Vi vet ju att vi aldrig kommer att komma överens iaf, så varför inte vara överens om att vi inte är överens?!

• Juni2009

Jag vill det men sen tycker jag att det känns konstigt att be min pappa lämna mig.
    Mina föräldrar skiljde sig när jag var liten då bor jag o systrar hos mamma så jag tyckte det borde mamma som ska lämna mig...

Men vi får se hur det blir.

Jag o sambo har precis nu bestämt oss att vi ska gå in tillsammans men vi få se hu det blir till sist...

Svar på tråden Pappa