Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Min pappa bara skrattade och tyckte att det skulle kännas ur fånigt att lämna över mig eftersom jag har bott med min m2b i 6 år, vilket inte gör mig något för jag hade tänkt gå in med min m2b. Ville bara kolla av med pappsen så att han inte hade tänkt något annnat.
Jag har tänkt så, fast det är ett borgerligt bröllop. Man tar utav det man tycker är fint.
Jag ska också gå med pappa!
Enligt svenska kyrkan så får man inte gå in med sin pappa eftersom de tycker de är kvinnoförnedrande sen i augusti förra året
Pappa skall följa mig en bit in i kyrkan så "lämnar han över mig" till min m2b efter ca halva vägen.
Jag tror att jag vill gå med pappa... Vet inte varför, känns fint på nåt sätt, symboliskt. Inte så att min pappa ägde mig innan, utan mer att han var den mannen som brydde sig mest om mig, oroade sig mest... Nu finns det ytterligare en, och pappa liksom... Godkänner att han får bli en stor del av mitt liv. Eller nåt.
Man kanske skulle gå in med både mamma och pappa?
Vi ska kolla med kyrkan, tror inte det ska vara några problem att göra som man vill där...
Näpp, det stämmer inte alls! Jag var på bröllop i höstas där bruden gick tillsammans in med sin far. GUD va trött jag blir på att allt ska tolkas som kvinnoförnedrande. Jag visste att detta skulle komma med på denna tråden.
Jag har alltid velat att min pappa ska följa mig ned för altaret till min m2b..
Det var det första min pappa sa när han fick reda på att vi skulle gifta oss " Då ska ju jag följa dig ner för altaret"
För mig är det mer en eftertanke att min pappa har accepterat min m2b som sin enda dotters man och att han verkligen känner att han får överlämna mig till någon annan. *Visst detta låter väääldigt korkat ) men till saken hör den att jag och min pappa inte haft någon vidare kontakt när jag var yngre så det är mycket därför.
Jag ska gå in med min m2b! Jag ser inget fint i att min pappa skulle följa mig in, jag är ju vuxen och bestämmer själv vem jag vill gifta mig med!!!