Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Ja for att det styrs av bada samtidigt. Inget ar svart eller vitt i denna varlden.
anne på grönkulla skrev 2008-04-04 17:44:43 följande:
Det köper jag i princip, men din tolkning så som du lyckas förmedla den här av det ställer jag ändå inte upp på.
Och for the record, jag känner nästan ingen som gillar att mecka med bilen, vare sig män eller kvinnor. Och oavsett om jag kunde uttala mig om nån sorts majoritetsförhållande i detta, så skulle jag inte se det som att det intresset styrde eller styrdes av deras könstillhörighet.
Ok da tycker vi olika
anne på grönkulla skrev 2008-04-04 17:57:44 följande:
Ja, fast min poäng är den att "vad mannen kan", dvs det som betecknas som manligt, är en subjektiv uppfattning, därför ser jag inte detta hävdelsebehov som du påpekar, utan helt enkelt personer som tar saker i egna händer för att dom inte vill vara beroende av andra.Jag önskar att jag kunde laga bilen, så att jag inte behövde vara beroende av nån annan (man eller kvinna) för att hjälpa mig med detta. Jag beundrar de (män och kvinnor) som tar sig tid att lära sig hur man lagar bilen, för att slippa betala stora summor. Det vittnar enligt mig mer om ekonomiskt tänkande än om manlighet.
Bride in England skrev 2008-04-04 17:43:30 följande:
De som påstår att Bibeln tar avstånd från samkönade relationer vill jag gärna samtala med. De har antagligen ägnat mer tid åt att lyssna på eldiga amerikanska TV-pastorer än att läsa Bibeln på grundspråk och försöka forska i religionssociologi och historia.
Det där är ju jättespännande!
På vilket sätt är de två könen olika? (bortsett från rent fysiska skillnader som jag inte tror att du syftade på)
Jag har funderat mycket på det under de senaste åren, av flera orsaker. En orsak är att en av mina bästa vänner är transsexuell. Vad är det som gör min vän till man eller kvinna? X och Y? Känslan av könsidentitet? Fysiska särdrag?
Bride in England skrev 2008-04-04 17:29:19 följande:
Jag menade inte vad mannen "kan" utan vad som fangar hans intresse. En sak ar att kanna sig tvungen att lara sig laga bilen, en annan sak ar att lara sig laga bilen utan och innan for att man tycker att det ar kul.
Min sambo hatar att laga bilen, men han gör det för att han måste. Jag försöker hjälpa till så gott jag kan. Han gillar dock fotboll, så lite testosteron har han nog i alla fall!
Bride in England skrev 2008-04-04 18:28:02 följande:
En blandning tror jag
ja dar ser du Bara han har lite sa gar det nog vagen.