Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Ska jag tysta din mun sa jag far socker? Bra argument dar du!
Det var ett talesätt, inte ett argument. Min fråga är nu vem som bestämmer vad som är manligt och kvinnligt? Du?
Bride in England skrev 2008-04-04 17:21:14 följande:
så tjejer som snickrar är manliga o har hög testosteronhalt medan killar som stryker bara är hyvens?
Du lägger mycket krav
på kvinnor för att få fortsätta vara kvinnor i dina ögon, medan män kan göra lite hur som helst? Intressnat tes, men knappast en som understryker människors lika värde och individens frihet.
Bride in England skrev 2008-04-04 17:20:37 följande:
Jaha det talesattet har jag aldrig hort.
Nej men som jag sager sa har kvinnliga och manliga hormoner mycket att gor med hur vi beter oss som män och kvinnor. Och jag tanker inte forneka mina kvinnliga sidor for att bevisa att jag ar battre an männen, det vet jag redan att jag ar. De tva konen ar olika, och det ar val tur?!
Haha na inte precis! Jag menade bara pa att strykning nog varken tilltalar man eller kvinnor (kvinnor som stryker ar ocksa hyvens - jag tillhor inte en av dem) medan att bygga hus nog kan ses mer som en hobby. Kvinnor och man ar precis lika varda och far gora som de vill. Men det vore synd att helt utrota manligt och kvinnligt - behovs det verkligen for att vi ska vara jamlika?!
anne på grönkulla skrev 2008-04-04 17:28:37 följande:
Jasså? I mina ögon är båda uppgifter som ska lösas, där man kan välja på att göra det s jälv, övertala en närstående att det är den personens uppgift eller hyra nån som man får betala att göra det.
Men ge mig ett exempel på en kvinnlig hobby som kan jämföras med snickrandet då. Min man kan knyppla, gör det honom kvinnlig?
Bride in England skrev 2008-04-04 17:31:22 följande:
Ja, men hur ska jag veta hur jag ska bete mig för att framstå som kvinnlig enligt "normerna"? Det borde väl vara tämligen subjektivt. Vi vet nu att du tycker att snickra är en manlig egenskap, men finns det nån officiell lista över manligt och kvinnligt? För om inte så måste det ju vara upp till var och en att avgöra, och om jag inte anser att snickra är en manlig egenskap så är det heller inte det för mig.
Jag känner väl till manliga och kvinnliga hormoner, och kan med all säkerhet säga att jag inte lider någon brist på östrogen. Detta TROTS att jag gillar att snickra. Inte har jag skäggväxt heller...
Bride in England skrev 2008-04-04 17:29:19 följande:
Nej alla hobbies gor en inte manliga eller kvinnliga. Jag ville bara papeka att manliga och kvinnliga hormoner styr en del i vart liv.
Min man alskar att meka med bilar tex. Du maste nog halla med om att det ar manga fler man an kvinnor som har den hobbyn?
anne på grönkulla skrev 2008-04-04 17:35:23 följande:
Namen det ar ju jattebra att du trivs med dig sjalv och gor som du vill! Allt jag menar ar som sagt att manga feminister forsoker overbevisa omvarlden om att de minsann kan gora vad mannen kan. Utan att de kanske njuter av att gora dessa saker.
Det finns ingen officiell lista pa manliga och kvinnliga egenskaper, men det finns nog manga bocker du kan lasa om typiskt manligt och kvinnligt.
Bestäm dig, antingen styrs våra val av sysselsättningar av vårt kön eller inte. Du argumenterar för både samtidigt...