Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Det hanger ihop med brudoverlamning pa sa satt att feminister (och icke-feminster for all del) jobbar sa HART pa att fa folk att sluta med brudoverlamning bara for att visa att vi kvinnor MINSANN kan klara oss sjalva att man kanske glommer bort att leva och vara som man sjalv vill.
anne på grönkulla skrev 2008-04-04 16:36:14 följande:
Ja det anser jag vara ganska manligt - att vilja borra och hamra och spika. Alla de tjejer jag kanner med dessa intressen har varit ganska grabbiga av sig. Det finns nagot som heter testosteron och ostrogen. Dessa paverkar vara egenskaper till viss del. Feminister verkar glomma bort det ibland. Med detta inte sagt att det inte ar ok att vilja bygga hus som tjej eller att vilja sminka sig som kille. Det ar lika ok som att vilja bli inledd i till brollopet med sin pappa.
Min man som både lagar mat o stryker skjortor är han väldigt kvinnlig då? Medan jag som vägrar lära mig borra är alltså ganska kvinnlig också?
Men det är å andra sidan precis som vi vill! O vi klarar oss själva rätt bra båda 2. *undrar vad allt detta säger om oss*
Japp. Ni far vara precis som ni vill. Att stryka ar val ingen rolig hobby precis sa det tror jag nog varken kvinnor eller man har nagot storre noje i att gora. Det ar ju ett slags jobb, som borde fordelas mellan tva manniskor som bor ihop.
anne på grönkulla skrev 2008-04-04 17:04:47 följande:
Jadå, han stryker sitt o jag stryker mitt - oroa dig inte. Vi drar in lika mycket pengar till hushållet också och lägger ner lika mycket tid.
Men min fråga var om du tyckte det gjorde honom mindre manlig och mer kvinnlig och vad det isåfall säger om honom och oss?
Jag kanner inte din man sa jag kan tyvarr inte avgora hur manlig eller kvinnlig han ar, det vet du forhoppningsvis bast sjalv Jag tycker att det faktum att han stryker gor honom till en hyvens man. Stryka ar inget kul!
anne på grönkulla skrev 2008-04-04 17:09:34 följande:
Men du kunde ju uttala dig om att en annan person du inte känner var ganska manlig på grundval av att hon tyckte om att snickra. Varför kan du inte göra samma sak nu?
Men du har helt rätt, och han är vald med omsorg!
Oj... Vet inte vad jag ska säga. Tyst min mun så får du socker...
Bride in England skrev 2008-04-04 17:00:16 följande:
Jag bygger den teorin pa att de flesta tjejer jag kanner som gillar att bygga och snickra ar grabbiga av sig, samt att testosteronet hos män (som ju aven finns i kvinnor i olika hog dos) ligger bakom hobbys sasom att anvanda verktyg - testosteronet inkluderar en slags instinkt om overlevnad som har levt kvar sedan urminnes tider da männen jagade och byggde hus medan kvinnan skotte om barnen och anvande sina mjuka, emotionella kvinnliga sidor till det. Jag foresprakar verkligen inte att vi ska leva sa idag, men de naturliga instikterna finns kvar och vi paverkas till hog grad av testosteronet/ostrogenet i vara kroppar.
anne på grönkulla skrev 2008-04-04 17:15:49 följande: