• Bluebride

Pappa

Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?

Det ska jag, tycker det är en fin grej.

• Svar på tråden Pappa
  • Garonne

Konstigt hur olika man kan se på saker. Jag har följt denna debatt hela vägen och kunnat konstatera att Feministbrud och Duchess hela tiden vara väldigt sakliga och ödmjuka i sina inlägg, medan deras motståndare däremot har varit väldigt hetsiga och aggressiva och ibland rent ut otrevliga. Vad är det för fel med att vilja påverka sin omgivning? Man är ju dum om man tror att världen har slutat utvecklas. I alla tider har konservativa människor skrikit högt om att nu kan vi väl ändå vara nöjda där vi är, men som tur är så fanns det tillräckligt många som inte höll med och ville fortsätta sträva efter utveckling. Jag hoppas innerligt att det är så även idag.

Sommargrönt skrev 2008-04-04 15:39:08 följande:
    Feministbrud: Du skriver att du vill påverka de som inte bestämt sig ännu. Din framfart i det här forumet har fått mig, som inte tänkte ha brudöverlämning, att överväga det. Just för att du känns påtvingande och det får den fria viljan i mig att vilja revoltera. Så om ditt syfte var att påverka de som inte bestämt sig ännu så hade jag tänkt över min approach om jag varit du. Många här som inte bestämt sig ännu skulle kanske tänka till om de bara upplystes av symbolikens betydelse och vad vissa människor skulle kunna tänka om en sådan handling. Men inte av att känna sig påhoppade...
  • Bride in England

Nej verkligen inte, det ar just det jag menar. Man maste inte halla pa att bevisa och bevisa for omvarlden hur manlig man kan vara som kvinna. Lat manligt vara manligt och kvinnligt vara kvinnligt! Sedan ar det saklart sjalvklart att man och kvinnor ska fa lika lon for det jobb det gor och det ar vart att kampa for. Men jag tanker inte forneka mina kvinnliga sidor for att forsoka bevisa att jag ar lika bra som mannen - det ar jag men pa att annat satt

anne på grönkulla skrev 2008-04-04 16:18:27 följande:

Vad trevligt för dig! Men bör konsekvensen av denna personliga nöjdhet vara att alla kvinnor anses mindre värda (i lön och i utrymme i samhället) än alla män?Själv är jag både kvinna oh feminist. Bride in England skrev 2008-04-04 15:03:11 följande:
  • Bride in England

Ja det ar jattskont for mig att kunna kanna mig sapass trygg i mig sjalv att jag inte behover overbevisa folk om mina manliga sidor for att vara "lika bra". Jag forsoker da istallet garna overbevisa att mina kvinnliga sidor har lika mycket att tillfora varlden. Men gillar du att bygga o sant sa ar det ju kul for dig.

Garonne skrev 2008-04-04 16:16:16 följande:
    Skönt för dig! Själv älskar jag att känna mig stark både fysiskt och psykiskt, att veta att jag klarar mig utan en man om det skulle bli nödvändigt, att inte behöva ringa efter honom varje gång något problem uppstår. När min pappa skadade sig och inte kunde färdigställa den veranda som han börjat bygga så ringde han mig (inte min sambo). Jag ska gå lös med borr och cirkelsåg i helgen, och det ska bli förbannat kul! :) Bride in England skrev 2008-04-04 15:03:11 följande:
  • feministbrud

Bride in England skrev 2008-04-04 16:26:49 följande:

Nej verkligen inte, det ar just det jag menar. Man maste inte halla pa att bevisa och bevisa for omvarlden hur manlig man kan vara som kvinna. Lat manligt vara manligt och kvinnligt vara kvinnligt! Sedan ar det saklart sjalvklart att man och kvinnor ska fa lika lon for det jobb det gor och det ar vart att kampa for. Men jag tanker inte forneka mina kvinnliga sidor for att forsoka bevisa att jag ar lika bra som mannen - det ar jag men pa att annat satt anne på grönkulla skrev 2008-04-04 16:18:27 följande:
    Nej, nu kan jag inte hålla mig: Är det ok att vara kvinnlig om man är man och tvärt om? Är det ok att jag älskar att dricka öl och ligga i soffan och kolla på fotboll? Eller är jag för okvinnlig då?
  • anne på grönkulla

Men vem försöker bevisa det, menar du? Och, står det på nåt sätt i motsats till att inte vilja symbolisera osjälvständighet?

Nej verkligen inte, det ar just det jag menar. Man maste inte halla pa att bevisa och bevisa for omvarlden hur manlig man kan vara som kvinna. Lat manligt vara manligt och kvinnligt vara kvinnligt! Sedan ar det saklart sjalvklart att man och kvinnor ska fa lika lon for det jobb det gor och det ar vart att kampa for. Men jag tanker inte forneka mina kvinnliga sidor for att forsoka bevisa att jag ar lika bra som mannen - det ar jag men pa att annat satt anne på grönkulla skrev 2008-04-04 16:18:27 följande:
  • Bride in England

Du far vara precis som du vill, det ar det som ar poangen. Du maste inte overbevisa for folk att du visst kan gora det som männen kan. Det ar helt ok att vara kvinnlig som man eller manlig som kvinna - om det ar det som kanns bast for dig. Men det ar sloseri med kraft och energi att forsoka overbevisa saker o ting for omvarlden. Njut av livet istallet!

feministbrud skrev 2008-04-04 16:30:09 följande:
    Nej, nu kan jag inte hålla mig: Är det ok att vara kvinnlig om man är man och tvärt om? Är det ok att jag älskar att dricka öl och ligga i soffan och kolla på fotboll? Eller är jag för okvinnlig då?
  • Bride in England

Jag ar inte osjalvstandig bara for att jag vill vara kvinnlig och omhandertagen av min man thank u very much.

Det jag menar pa ar att manga feminister jobbar sa hart for att bevisa att de ar MINST lika bra som mannen pa det och detta.

anne på grönkulla skrev 2008-04-04 16:31:59 följande:

Men vem försöker bevisa det, menar du? Och, står det på nåt sätt i motsats till att inte vilja symbolisera osjälvständighet?Bride in England skrev 2008-04-04 16:26:49 följande:
  • anne på grönkulla

Nej, det menade jag inte att påstå heller. Jag frågade hur det hängde ihop med att tycka om brudöverlämning, men jag var visst otydlig i min fråga.

Bride in England skrev 2008-04-04 16:35:00 följande:

Jag ar inte osjalvstandig bara for att jag vill vara kvinnlig och omhandertagen av min man thank u very much.Det jag menar pa ar att manga feminister jobbar sa hart for att bevisa att de ar MINST lika bra som mannen pa det och detta. anne på grönkulla skrev 2008-04-04 16:31:59 följande:
  • Garonne

Ja det gör jag, menar du att det skulle vara en manlig egenskap??? För sist jag kollade så satt båda mina tuttar kvar... Jag har mina egna egenskaper, jag betraktar dom inte som manliga eller kvinnliga, utan helt enkelt MINA.

Bride in England skrev 2008-04-04 16:29:34 följande:

Ja det ar jattskont for mig att kunna kanna mig sapass trygg i mig sjalv att jag inte behover overbevisa folk om mina manliga sidor for att vara "lika bra". Jag forsoker da istallet garna overbevisa att mina kvinnliga sidor har lika mycket att tillfora varlden. Men gillar du att bygga o sant sa ar det ju kul for dig.
  • anne på grönkulla

Och vem försöker bevisa kvinnors manlighet?

Jag står mer än gärna upp för kvinnors mänsklighet. Men var kom kvinnors manlighet ifrån?