Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Konstigt hur olika man kan se på saker. Jag har följt denna debatt hela vägen och kunnat konstatera att Feministbrud och Duchess hela tiden vara väldigt sakliga och ödmjuka i sina inlägg, medan deras motståndare däremot har varit väldigt hetsiga och aggressiva och ibland rent ut otrevliga. Vad är det för fel med att vilja påverka sin omgivning? Man är ju dum om man tror att världen har slutat utvecklas. I alla tider har konservativa människor skrikit högt om att nu kan vi väl ändå vara nöjda där vi är, men som tur är så fanns det tillräckligt många som inte höll med och ville fortsätta sträva efter utveckling. Jag hoppas innerligt att det är så även idag.
Nej verkligen inte, det ar just det jag menar. Man maste inte halla pa att bevisa och bevisa for omvarlden hur manlig man kan vara som kvinna. Lat manligt vara manligt och kvinnligt vara kvinnligt! Sedan ar det saklart sjalvklart att man och kvinnor ska fa lika lon for det jobb det gor och det ar vart att kampa for. Men jag tanker inte forneka mina kvinnliga sidor for att forsoka bevisa att jag ar lika bra som mannen - det ar jag men pa att annat satt
anne på grönkulla skrev 2008-04-04 16:18:27 följande:
Ja det ar jattskont for mig att kunna kanna mig sapass trygg i mig sjalv att jag inte behover overbevisa folk om mina manliga sidor for att vara "lika bra". Jag forsoker da istallet garna overbevisa att mina kvinnliga sidor har lika mycket att tillfora varlden. Men gillar du att bygga o sant sa ar det ju kul for dig.
Bride in England skrev 2008-04-04 16:26:49 följande:
Men vem försöker bevisa det, menar du? Och, står det på nåt sätt i motsats till att inte vilja symbolisera osjälvständighet?
Bride in England skrev 2008-04-04 16:26:49 följande:
Du far vara precis som du vill, det ar det som ar poangen. Du maste inte overbevisa for folk att du visst kan gora det som männen kan. Det ar helt ok att vara kvinnlig som man eller manlig som kvinna - om det ar det som kanns bast for dig. Men det ar sloseri med kraft och energi att forsoka overbevisa saker o ting for omvarlden. Njut av livet istallet!
Jag ar inte osjalvstandig bara for att jag vill vara kvinnlig och omhandertagen av min man thank u very much.
Det jag menar pa ar att manga feminister jobbar sa hart for att bevisa att de ar MINST lika bra som mannen pa det och detta.
anne på grönkulla skrev 2008-04-04 16:31:59 följande:
Nej, det menade jag inte att påstå heller. Jag frågade hur det hängde ihop med att tycka om brudöverlämning, men jag var visst otydlig i min fråga.
Bride in England skrev 2008-04-04 16:35:00 följande:
Ja det gör jag, menar du att det skulle vara en manlig egenskap??? För sist jag kollade så satt båda mina tuttar kvar... Jag har mina egna egenskaper, jag betraktar dom inte som manliga eller kvinnliga, utan helt enkelt MINA.
Bride in England skrev 2008-04-04 16:29:34 följande:
Och vem försöker bevisa kvinnors manlighet?
Jag står mer än gärna upp för kvinnors mänsklighet. Men var kom kvinnors manlighet ifrån?