Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Vad skont att slippa vara feminist. Jag alskar att kanna mig kvinnlig och ibland till och med liten och sarbar, och kanna att min man ar stark och trygg och kan forsvara mig mot ondska. Jag alskar att min man ar duktig pa tekniska grejor o att jag slipper lara mig hur man byter olja i bilen. Jag alskar att män och kvinnor ar olika och att min man ar starkare fysiskt an mig. I love it
Det sorgligaste man kan göra är att avstå från något vackert och fint som man vill genomföra för att någon annan propagerat för att man inte får det. Tycker synd om dig feministbrud som låtit din mamma trycka i dig att du genom att vilja göra något fint förtrycker kvinnor och därför har du själv valt att inte göra det. Som jag skrivit till duchess, hur lyckas ni leva med alla andra symboler i livet? Finns så många traditioner som härstammar från den tid då kvinnan var underdominerad mannen som vi än idag utövar. Så jag undrar som sagt hur du kan leva med de men inte med denna? Och nej, min eller någon annans val att gå in med pappa påverkar inte dig för du ska inte ens komma på våra bröllop...
Och det är inte bara jag som debatterar att ni är i fel tråd, läs gärna inläggen först innan du skriver....
Förresten feministbrud - hur kan du gifta dig i en kyrka vars heliga böcker så tydligt tar avstånd från samkönade förhållanden? Med tanke på att du själv tänker uppfostra dina barn att de få bli kära i vilket kön de vill...
Joråsåatt....
Feministbrud: Du skriver att du vill påverka de som inte bestämt sig ännu. Din framfart i det här forumet har fått mig, som inte tänkte ha brudöverlämning, att överväga det. Just för att du känns påtvingande och det får den fria viljan i mig att vilja revoltera. Så om ditt syfte var att påverka de som inte bestämt sig ännu så hade jag tänkt över min approach om jag varit du. Många här som inte bestämt sig ännu skulle kanske tänka till om de bara upplystes av symbolikens betydelse och vad vissa människor skulle kunna tänka om en sådan handling. Men inte av att känna sig påhoppade...
Sommargrönt: Word!
Feministbrud: My bad, kanske borde följa mitt eget råd och läsa igenom alla inlägg först
Skönt för dig! Själv älskar jag att känna mig stark både fysiskt och psykiskt, att veta att jag klarar mig utan en man om det skulle bli nödvändigt, att inte behöva ringa efter honom varje gång något problem uppstår. När min pappa skadade sig och inte kunde färdigställa den veranda som han börjat bygga så ringde han mig (inte min sambo). Jag ska gå lös med borr och cirkelsåg i helgen, och det ska bli förbannat kul! :)
Bride in England skrev 2008-04-04 15:03:11 följande:
Vad trevligt för dig!
Men bör konsekvensen av denna personliga nöjdhet vara att alla kvinnor anses mindre värda (i lön och i utrymme i samhället) än alla män?
Själv är jag både kvinna oh feminist.
Bride in England skrev 2008-04-04 15:03:11 följande: