Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Oj vad folk verkar vara på hugget. Ni är för roliga. Varför tar ni er tid att diskutera något som inte angår er för fem öre?
Detta inlägg är riktat till alla som citerat mina inlägg de senaste fem sidorna, sen tycker jag att vi lägger ner. jag vill prata om vad tråden handlar om, inte försvara mina val inför er som inte har med saken att göra.
Varför hänger ni ens i den här tråden? Jo, Bara för att diskutera med oss och tappert försöka få oss på andra tankar, som ni menar är mer rätt än våra. Det är detta jag menar att jag inte ställer upp på. Det finns inga andra trådar på BT där detta händer, där människor tar sig friheten att helt öppet och dessutom så rättfärdigar ni det själv; kritisera någons bröllop.
Ni sjunker till en nivå jag inte ens vill kalla för diskussion, så en gång för alla: nej jag kallar inte någon nazist, nej jag lägger ingen munkavle på någon utan säger snarare att ni får tycka som ni vill.Och jag vidhåller fortfarande att jag inte är en sämre/mindre feminist än er bara för att jag väljer att gå in med min pappa.
Mina slutord är: Jag vill inte diskutera mitt bröllop när jag ständigt behöver försvara mig från åsikter jag inte ens bett om.
Jag vill bara bli lämnad ifred från era seynpunkter och kritik. Jag skiter i era bröllop, om ni ens ska gifta er och inte bara hänger här för att gnälla på oss som tycker "fel".
Nu kommer jag inte att skriva mer i denna tråden, eftersom jag inte orkar lägga ner en minut till av mitt liv, mitt bröllop och mina tankar kring det på människor som tar sig rätt att lägga sig hur jag lever mitt liv.
Ha det så himla trevligt på era himla politiskt korrekta bröllop. Själv startar jag en ny tråd som rör sakfrågan.
Vidalila - jag hänger på i nästa tråd!!
..och frågor om barnfria bröllop...
Symboliken i sjalva brollopet, dar du overlamnas fran en man till en annan vare sig ni spelar upp det under ceremonien eller ej?
Eh.. va? Jag överlämnades inte. Min man friade inte till mig. Giftemålet bestämdes i en gemensam diskussion. Vi gick tillsammans både in och ut ur kyrkan.
Så vad menar du?
Bride in England skrev 2008-04-03 16:36:32 följande:
Att allting man gor har eller har haft en annan innebord nagon gang i tiden, sa om du ar helt emot brudoverlamning for att det en gang i tiden betydde att kvinnan overlamnades fran en man till en annan borde du val ocksa vara emot giftermalet i sig, som en gang symboliserade samma sak?
bride in england - du har sa ratt!!
Duchess: är du arg, eller vill du bara skapa konflikt?