Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Amen du vänder ju på allt jag säger! sluta lägga orden i min mun. Hur många ggr ska jag säga det?: Du får tycka vad du vill?!
jag hade gärna gått in med min far anser att det inte har ett skit att göra med att ej vara självständig etc. att vara sjävlständig är väl ändå att kunna ha friheten att göra som man vill utan att någon ska peka fingret och påstå utan att bry sig om en urgammal tradition. Kan inte riktigt förstå detta argument,, skulle alla kvinnor i alla andra länder där man har det jämt inte vara det då? hursomhelst så hade vi inte det för det passade inte med musiken..
Jag har varit på 12 bröllop. på 11 har bruden gått in med sin far och ingen har någonsin ifrågasatt det. det var ej förräns jag började hänga här som jag fick sen denna åsikt.
Balinda
nej så var det för mig också!
Vad hade ni för musik?
en av mina vänner är duktigt sångerska så hon sjöng vår ingång marsch, en sång som heter : Tiden är inne.
sen forstätter den.. min älskade nu,, nu står vi tillsammans,,
sen skäms jag för jag minne inte mer, men den e superfin. och hon sjöng något om att vi gick tillsammans mot livet och exakt när hon sjunger det så gick vi in. hade jag gått med pappa då hade det sett lite mysko ut,,
vi hade bestämt det från början och gått igenom det med prästen, han skulle aldrig drömma om att vara emot det sa han för övrigt..
men till slut fick pappa sitta i fram.. :)
:)
oj vad kom den tomma från??
Var det inte så att TS frågade om det var någon MER som skulle gå in med sin pappa? Hittar inte någonstans att hon efterfrågade vad folk tyckte om saken. Det finns i sådana fall massor av urspårade trådar som debatterar sakens vara eller inte vara. Och varje gång någon andas om att gå in med pappa - oavsett hur frågeställningen är så måste samma personer göra sin röst hörd och dra igång debatten emot "brudöverlämningen". Så fruktansvärt respektlöst mot TS i detta fallet.
Ja nu ska jag i alla fall fila lite på vårt festprogram.
Hej så länge
TS, i vilken ordning ska ni gå?
Nej, den rätten gäller bara om man stryker medhårs.
anne på grönkulla skrev 2008-04-02 18:37:40 följande: