Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Ett bra citat. För vad är politik, om inte ett samtal om hur vi lever våra liv och vilka normer/lagar som ska råda i vårt samhälle?
För er tre-fyra stycken som bara känner att ni måste debattera emot "pappa-tradititionen", kan inte ni byta nummer och ringa varann och beklaga er istället för att hoppa på folk här? Alla har vi olika åsikter och det ni skriver att "detta är ett diskussionsforum där man har rätt att diksutera" stämmer självklart men SNÄLLA läs TS igen, har hon någonstans där bett om råd eller frågat om hon borde/inte borde gå in med sin pappa? Har hon bett om åsikter på sitt val? Har hon skrivit att hon tillhör sin pappa? Nej, hon har frågat om det är någon mer än hon som ska gå med sin pappa och då borde följande diskussioner röra det, alltså "ja, jag ska gå in med min pappa" eller "nej, vi har valt att göra såhär istället".
Mina fördomar mot feminister bara stiger för varje gång jag läser era inlägg, ni tar det på så stort allvar att det blir löjligt, jämställdhet m.m. finns det väl andra forum för?
Det lustigaste är att ni säger emot er själva, eller visste ni inte att bröllopet från början var en ritual där kvinnan övergick i mannen ägo? Då kan jag ju kontra med att fråga hur ni kan gifta er och låta en sådan tradition leva vidare... Ser ni inte hur löjliga ni är??? Det är väl vad man själv anser att traditionen står för som spelar roll??? Inte f-n gifter jag mig med min karl för att bli hans ägodel fastän så varit en gång???
Orka!!!!!!
Stardusty,
jag måste säga att jag inte riktigt förstår ditt resonemang. Det här ÄR ju ett diskussionsforum - det är inte bara ett forum där man måste berömma och stryka medhårs.
Ingen av oss som är emot brudöverlämning har talat om att försöka få brudöverlämningen förbjuden, eller försökt tysta er som gillar brudöverlämning. Varifrån kommer din ilska? Om du blir såhär upprörd (som det låter när jag läser det du skriver) varje gång någon tycker annorlunda än vad du gör så hoppas jag att du har en bra blodtrycksmedicin.
Duchess - jag håller absolut med om att detta är ett diskussionsforum, men man måste ju ändå sätta saker i sitt rätta resonemang och se det från rätt perspektiv, TS fråga var ju om någon mer skulle göra som hon och då undrar man ju varför det poppar upp inlägg om att hon gör del.
Har aldrig förespråkat att man ska stryka medhårs, men som sagt, titta till frågan innan du uttalar dig. Hade däremot förstått dig om TS frågat om hon gör rätt, då hade era synpunkter varit på plats. Att jag däremot inte delar din åsikt är en annan sak som jag inte kan rå på då det är ett diskussionsforum och inte en privat gästbok.
Ilska - hmm... faktiskt inte, bara allmän irritation över att vissa har en sån otrolig vilja att lägga sig i bara för att få skriva av sig och lite typiskt svenskt "rätta folk i ledet"...
Stardusty
Du är suverän, jag kunde inte sagt det bättre själv
Håller så tillfullo med dig...
Vi ska, men märkvärdigt folk brukaqr gnälla.
Det finns vissa frågor där många människor har starka åsikter. Bröllop är inget undantag. Det diskuteras hett och livligt här om t ex kuvertavgifter, barn på bröllop och brudöverlämning (för att nämna några saker jag spontant kommer på).
Anledningen till att det så ofta blir heta diskussioner i dessa ämnen är ju att de är kontroversiella. Det betyder inte att någon av oss härinne kan hindra varandra från att göra på ena eller andra sättet. Det jag tycker är bra med debatterna är för det första att vi alla inser att vissa frågor är kontroversiella. Väljer man barnfritt bröllop / brudöverlämning / kuvertavgift så är det bra att veta att det kan uppfattas negativt av andra människor och väcka starka reaktioner. Då är man mer beredd om/när reaktionerna kommer.
Har man dessutom läst och deltagit i diskussioner om ämnet så hoppas jag att man får en större förståelse för den "andra sidans" argument. Ett eget exempel: jag hade själv inte förstått att så många tyckte att kuvertavgift var något fult. Efter att ha läst många debatter så har jag dels insett det kontroversiella, och också fått en större förståelse för båda sidors argument.
Samma sak hoppas jag gäller med t ex brudöverlämning. Om alla inser att det faktiskt är en kontroversiell fråga, och dessutom får höra argument från båda sidor - då har vi väl kommit en bra bit på vägen?
en avhandling?
Nä... jag é bara irriterad på alla som lägger sig i vårat och vill att vi ska förstå att de tycker att vi é konstiga. Om du förstår va jag menar