Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Finns det någon "regel" för vilken ordning man ska gå in?
Vidalila
Då kanske tärna och bestman trots allt kan gå ihop före mig o paps... Får prata med m2b o höra vad han tycker om att stå där ensam.
Intressant att höra hur ni andra hade tänkt brudföljet!!
Oh jag tåler argumentation, men då ska jag ha efterfrågat till det själv. Tycker jag.
Glömde skriva - vi gifter oss utomhus (borgerligt) så alla syns ju i god tid tyvärr... Jag och pappa ska komma i häst o vagn är det tänkt.
Han vill nog inte gå till ingångsmusik utan lite mer avslappnat...
Stenbruden:
Ja som vissa andra har nämnt så kan ju bestmannen gå in arm i arm med tärnan...
Men i mina ögon så tycker inte jag det ser konstigt ut att en tärna kommer innan bruden och pappan!
Har också märkt att feminister gärna skiter andra kvinnor i ansiktet.
Jag är också femininist, när det handlar om kvinnors eller framför allt alla människors rätt i samhällsfrågor. Jag tycker bara inte att andras bröllop eller hur man firar sina födelsedagsfester hör hemma där, det har inte jag med att göra.
Nej det finns nog ingen ordning, det finns många som ska gå in före sina tärnor. Jag tänker bara på att då ska man stå där och vänta på dom. Det är kanske mer spektakulärt om jag kommer sist!
hahahaha! ja det är gjutet det uttrycket!
hahahaha! håller med :)
Till er som häxjagar oss som vill gå med sin pappa - denna tråden handlar inte om det är rätt eller fel. Frågan var OM man skulle göra så, INTE varför.. LÄS TS!
Lämna oss ifred!
Just det, har du rätt i. Så när väl man möter sin m2b så blir det som en "start" för vigseln. Så får det nog bli! Att jag o papps kommer sist..