Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Tycker det är fint när man går upp för altagången med sin pappa
Jag ska gå med min pappa, han blev jätte glad när ja fråga
Hoppsan....3 inlägg.......*hahhahahah*
Snacka om att vara övertydlig i sitt budskap!!! *lol*
Jaja....ni fattade poängen iallafall!!
Alla ni som säger att ni gör det av fri vilja och att den viljan är att stå upp för kvinnans rätt; har ni tänkt på att även kvinnlig omskärelse görs av "fri vilja" och att muslimska kvinnor bär slöja av "fri vilja"?
// P
Gör man en omskärelse av fri vilja vid sex år ...skulle inte tro det!! Dom flesta blir faktiskt bortlurade och har inte en aning om vad som ska hända. Men att dom sen tror att det är så det skall va och är naturligt är väl inte en fri vilja
Piha - nu tycker väl i och för sig jag att det där är en felaktig liknelse - mislimska flickor får ju redan vid barnsben lära sig att bära slöjan som en del av sin kultur. Att vissa går med sin pappa är inget som har med vår kultur att göra, isåfall skulle man väl se avsevärt många fler göra det???
"Ja, jag upplever att kvinnor som ställer upp på symboler som jag uppfattar som patriarkala (oavsett hur de själva ser på eller tolkar dem)"
Så kan man väl ändå inte säga?! Hur kan du välja att vara emot något oavsett hur dom du är emot själv tolkar det? Det var det mest oresonabla inlägget jag läst på länge.
Nu slog du huvudet på spiken: det är just det här som är hela poängen med mitt tidigare inlägg. Du sa det själv: Att ni _anser_ er ha rätt att kritisera oss som gör det valet. VAD GER ER DEN RÄTTEN??? jag som feminist anser mig inte ha rätt att kritisera en annan kvinna för hennes _åsikter_. Var finns den feministika tanken om det vackra systerskapet i det resonemanget? Kvinnor mot kvinnor vet du.
Blir så irreterad på kvinnor som inte kan stötta varandra utan ständigt måste klättra.