• Bluebride

Pappa

Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?

Det ska jag, tycker det är en fin grej.

• Svar på tråden Pappa
  • Amelle

Hur kan det kallas "att kritisera för sakens skull" när de som är av en annan åsikt levererar välgenomtänkta, välformulerade och utförliga motiveringar till en för dem viktig fråga?

• Vidalila

Emb

Så dom ska gå bakom dig? Hur ska ni andra göra?

• stenbruden

Jag kan fortfarande inte begripa hur ni "feministiska politiker" kan säga att ni påverkas av att jag har eskort till min m2b.. Jag tycker att det är skrattretande! Ni hade ju inte haft den blekaste aning om att det var så om inte jag hade skrivit det här. Detta är ingen samhällsfråga! Ett bröllop är privat!

• Vidalila
    Amelle skrev 2008-04-02 17:55:33 följande:
    Hur kan det kallas "att kritisera för sakens skull" när de som är av en annan åsikt levererar välgenomtänkta, välformulerade och utförliga motiveringar till en för dem viktig fråga?
    För att jag inte bett om kritik ang mitt bröllop.
  • Emblingen

Anne på Grönkulla:
    Nu har inte jag hängt med i hela er dissusion men jag har uppfattat vissa här som något "hetsiga".
    Att få utrycka sin mening är ju så klart en självklarhet här i Sverige men man måste nog tänka på HUR man säger den när man är på ett öppet forum där ansiktsutryck inte syns samt man inte känner varandra. Mycket missuppfattas lätt och man måste vara försiktig om man inte vill anses som otrevlig när man debaterar!

Jag är inte den som aldrig tycker imot någon, utan tvärt i mot så skriver jag gärna ärligt om mina åsikter. MEN jag försöker att skriva dem utan att trampa på den som jag motargumenterar.

Sen så är det aldrig fel att ha en ödmjuk inställning där man inte alltid tro sig veta bäst!

• Vidalila

Men han måste ju komma någonstans ifrån, din m2b alltså. Var är det? det försökte vi lista ut när vi tänkte så. Bakom en blomkruka:)?

stenbruden skrev 2008-04-02 17:48:10 följande:
    Hur har ni andra tänkt att göra med brudföljet för övrigt?Min m2b vill inte "gå" in utan vill bara stå där framme så att säga...Jag har bara en tärna och jag antar att bestman står vid m2b sida hela tiden så de två kan ju inte gå ihop. Ska tärnan gå in själv?? Och ska hon gå framför eller bakom mig o pappsen?
  • Amelle

Hört talas om uttrycket "det privata är politiskt"?

Inga människor lever i ett vakuum. Våra handlingar påverkar andra människor, vare sig vi vill det eller ej.

Jag är inte politiker, däremot feminist. För att som någon smart tjej sa en gång: "att vara kvinna men inte feminist är som att skita sig själv i ansiktet"

• anne på grönkulla

Ett bröllop är också en offentlig juridisk handling som i en ritual uttrycker hur vuxna väljer att leva tillsammans inför lagen. En svala gör ingen sommar. En enstaka brudöverlämning kanske inte påverkar mig i sig. Men att fenomenet växer som trend gör det, liksom andra förändringar i samhället gör. Var och en av oss har ett ansvar för sina egna val, men visst påverkar vi varandra i samhället och i världen. Och tur är väl det!

stenbruden skrev 2008-04-02 17:57:23 följande:
    Jag kan fortfarande inte begripa hur ni "feministiska politiker" kan säga att ni påverkas av att jag har eskort till min m2b.. Jag tycker att det är skrattretande! Ni hade ju inte haft den blekaste aning om att det var så om inte jag hade skrivit det här. Detta är ingen samhällsfråga! Ett bröllop är privat!
  • anne på grönkulla

Jag hoppas att detta inte bara riktar sig till mig?

Emblingen skrev 2008-04-02 17:58:48 följande:
    Anne på Grönkulla:Nu har inte jag hängt med i hela er dissusion men jag har uppfattat vissa här som något "hetsiga".Att få utrycka sin mening är ju så klart en självklarhet här i Sverige men man måste nog tänka på HUR man säger den när man är på ett öppet forum där ansiktsutryck inte syns samt man inte känner varandra. Mycket missuppfattas lätt och man måste vara försiktig om man inte vill anses som otrevlig när man debaterar!Jag är inte den som aldrig tycker imot någon, utan tvärt i mot så skriver jag gärna ärligt om mina åsikter. MEN jag försöker att skriva dem utan att trampa på den som jag motargumenterar.Sen så är det aldrig fel att ha en ödmjuk inställning där man inte alltid tro sig veta bäst!
  • Amelle

Vidalila,

men det här är ju ett diskussionsforum. Är det då inte lite konstigt att inte tåla argumentation?