• Bluebride

Pappa

Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?

Det ska jag, tycker det är en fin grej.

• Svar på tråden Pappa
  • Vidalila

annae

att kritisera för sakens skull är inte att ha en åsikt anser jag :) Men jo, även om du vore nazist (det finns ett annat citat här på BT som säger att i varje diskussion så nämns nazismen vid ett eller flera tillfällen)så hade jag tyckt att du hade rätt till din åsikt.

• niklasbivandefru

Min far kommer att lämna över mig vid altaret,
    jag/vi tycker att jag har "tillhört" mina föräldrar hela mitt liv men efter vi gifter oss "tillhör" jag min man.
    Så självklart så kommer min far att lämna över mig!!!

• stenbruden

Va fint!!! Kan tänka mig att han ser fram emot det jättemycket!

Emblingen skrev 2008-04-02 17:36:06 följande:
    Då min pappa är död men har haft turen att växa upp med världens underbaraste morfar så är det självklart han som ska "överlämna" mig till min blivande make. Morfar blev oerhört glad när jag frågade honom! Han engagerar sig i klädseln, tar det hela på stort allvar och jag VET att han sen länge har övat på ett känslofyllt tal.Längtar Jätte mycket efter de korta sekunderna med min morfar!
  • anne på grönkulla

Vänta nu ett tag. Jag stöter upprepade gånger på ett fenomen som jag berörs illa av och som jag upplever i förlängningen leder till ett förminskande av min frihet i samhället, vilket jag anser mig ha rätt att säga, inkl en förklaring till varför. Den underkänns av personer som anser att jag därmed hindrar dem från att göra något de alltid drömt om och som grädde på moset blir jag jämförd med nazister????? Nu tycker jag detta går fullständigt över styr.

• stenbruden

Hur har ni andra tänkt att göra med brudföljet för övrigt?
    Min m2b vill inte "gå" in utan vill bara stå där framme så att säga...
    Jag har bara en tärna och jag antar att bestman står vid m2b sida hela tiden så de två kan ju inte gå ihop. Ska tärnan gå in själv?? Och ska hon gå framför eller bakom mig o pappsen?

• Emblingen

Vi har det så att min m2b står framme vid altaret med sina 2 bestman´s.

Först kommer våra näbbar in (våra barn). Bakom dem går morfar & jag. Bakom oss går mina 4 tärnor...
    Ett helt dagis på utflykt nästan!

• anne på grönkulla

Och nej, jag har inte problem med att någon annan har eller framför en åsikt. Men jag anser mig på samma sätt ha rätt att ha och framföra en annan åsikt. Utan att behöva bli anklagad för att vilja vare sig hindra folk från att göra annorlunda än jag tycker eller tysta dem med en annan uppfattning. Men om en har rätt till att uttrycka sin åsikt så måste en annan ha sammalunda.

• Vidalila

Haha, men du, jag jämförde inte dig med nazister, jag sa att "även om du vore nazist så skulle du ha rätt till din åsikt" Det finns ingen som helst jämförelse i det.

Detta är en disksussion på BT, man behöver inte ta hur allvarligt som helst på det!

anne på grönkulla skrev 2008-04-02 17:45:51 följande:

Vänta nu ett tag. Jag stöter upprepade gånger på ett fenomen som jag berörs illa av och som jag upplever i förlängningen leder till ett förminskande av min frihet i samhället, vilket jag anser mig ha rätt att säga, inkl en förklaring till varför. Den underkänns av personer som anser att jag därmed hindrar dem från att göra något de alltid drömt om och som grädde på moset blir jag jämförd med nazister????? Nu tycker jag detta går fullständigt över styr.
  • stenbruden

Hahaha, ja det var många! 4 tärnor är ju lite lättare. Vad hade ni gjort om det bara var 1, tror du?

Emblingen skrev 2008-04-02 17:50:20 följande:
    Vi har det så att min m2b står framme vid altaret med sina 2 bestman´s.Först kommer våra näbbar in (våra barn). Bakom dem går morfar & jag. Bakom oss går mina 4 tärnor...Ett helt dagis på utflykt nästan!
  • Vidalila

Emblingen

Vi har diskuterat det, för min m2b ville först inte stå där helt själv, men det har han accepterat nu :) Det blir så här: först så går han in, sen går en bestmen hand i hand med en tärna, sen den andra bestmen med den andra tärnan, sen går jag och min pappa.

Hur har ni andra tänkt göra?