Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Nu har jag inte skrivit på någon dag men det har så många andra gjort och vi skriver ungefär samma saker hela tiden fast med olika ord varje gång.
Vi driver saker till sin spets hej vilt, det börjar snart bli tjatigt, även om det varit intressant under resans gång.
Argumenten börjar ta slut...
Vi får nog ta en paus tills vi kommer på antingen nya argument eller ett nytt känsloämne att sätta tänderna i
Troligtvi tar det nog ca 400 inlägg till innan tråden armats ut men det är ju värt ett försök i alla fall
Håller med om att det känns färdigdiskuterat!
Ingenjörsbruden - Låter som en bra ide! Som innehavare av god smak och besserwissergen sätter jag alla kyrkoporrare i skamvrån! Min m2b är mycket besviken över att ha blivit snuvad på sin altarkyss, han har deklarerat att han kommer att ge igen genom att fälla ner mig på trappan och hångla ordentligt inför alla våra gäster...vi får väl se hur snabb han är=)
Vet att det inte hör till tråden, men...måste nog ändå berätta för det är ganska kul.. Min m2b gjorde dundertabben att fråga min pappa om lov först innan han friade till mig. Efter vi hade förlovat oss hörde han och hans syster diskutera saken.
- Det gick inte riktigt som jag hade tänkt det.
- Nähä, hur då.
- Hennes pappa tittade så konstigt på mig..
- Han trodde väl att han var med i en svart vit film!
Hehe, mamma surar fortfarande över att hon inte blev tillfrågad, och stackars pappa då, första gången i sitt vuxna liv han inte kunde fråga mamma om lov.
he he he he ja det är inte lätt att få till det som det var tänkt
Jag och min m2b sitter och skrattar åt den här tråden. För det första så förstår vi inte vad skjutton problemet är och för det andra så tror vi inte våra ögon att det finns folk som är så emot detta.
Jag vet inte om det beror på var i sverige man bor, men alltså här (i norrland) är det ingen som fattar någonting när jag säger att vi kanske inte kommer att få göra som vi har tänkt, att jag går med min pappa in i kyrkan. (Även vår biskop i Härnösand sa något om detta, att man inte alls såg det på detta sätt i norrland).
Men varför skulle det vara geografiskt??
Mest blir jag bara irriterad för jag förstår inte vad ni har med saken att göra. Ni verkar ju tro att ni kan få oss att ändra på planerna...
Tydligen (hörde det ej själv) så var biskopen i Härnösand tveksam till att förbjuda detta med brudöverlämning, då det inte alls ses på det sättet i hela Sverige.
Han sa dock inte att han var för/emot det hela, utan att det skulle vara fel att förbjuda det.
Och då hade han tydligen också sagt att det mest var i södra Sverige som detta problemet uppstod. Varför vet jag ej, och jag kan också ha missuppfattat något.