Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Förstår inte varför du måste hetsa upp dig så mycket, chill!
Av de inlägg jag har läst så verkar det faktsikt inte som om alla har varit så insatta i vad symboliken betyder. Det allra största missförståndet verkar vara att symbolvärdet av handlingen mist sin betydelse. Det är skillnad på att inte känna till det och känna till det och sen "skita i det".
I den här tråden har det kommit fram en hel rad konkreta skäl till varför man inte ska välja brudöverlämning om du inte förstår kan jag nog inte hjälpa dig tyvärr...
2008-08-09 skrev 2008-02-11 17:04:38 följande:
Ursäkta att jag säger det, men du beter dig ju inte precis som en vuxen människa.
Jag vet mycket väl vad det betyder runt om i världen, men jag bor i SVERIGE och inte ens SVENSKA KYRKAN kan avgöra vad de tycker i frågan, så kom inte och säg innebörden av detta verkar HELT klart i vårt land..
...och du har då alltså inte hämtat inspiration från ett anglosaxiskt land? Det är ju inte direkt en svensk tradition...
2008/08/09
hear hear!!
Nusse. Men t'nk om vi kunde slappna av lite och behandla varandra som vuxna.
Men det spelar val ingen roll var traditionerna kommer ifran, huvudsaken ar att de inte symboliserar nagot negativt for en sjalv, eller nagot UPPENBART negativt for omgivningen, dvs gasterna. Nu har du tappat greppet lite.
Nusse skrev 2008-02-11 17:34:46 följande:
2008-08-09 skrev 2008-02-11 17:45:57 följande:
Bride in England skrev 2008-02-11 17:44:57 följande: