• Bluebride

Pappa

Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?

Det ska jag, tycker det är en fin grej.

• Svar på tråden Pappa
  • Bride in England

"Det var inte jag, det var hoooon, mamma!"

Ojoj diskussion pa hogsta niva.

Nusse skrev 2008-02-11 17:52:27 följande:
    Även mitt tålamod har sina gränser, men jag har bestämt för mig att lägstanivån i den här tråden passerades när 2008-09-08 kallade min m2b för mansgris, for the record!
  • 2008-08-09

speciellt hög är den ju när man till och med blir falskt anklagad...

• Nusse

So sorry, det var ju FredOchSara, blandade ihop *rodnar djupt*

FredOchSara skrev 2008-02-08 21:36:32 följande:
    vill du verkligen gifta dig med en sån mansgris som MYCKET traditionsenligt går o frågar din far om han kan ta över äganderätten?
  • Bride in England

Tycker du att vi ska ge oss ut i varlden o ta reda pa vad alla symboler star for, sa att vi inte anvander nagot som nagon annan redan har anvant for att symbolisera nagot annat?

Nusse skrev 2008-02-11 17:55:01 följande:
    Bride in England skrev 2008-02-11 17:44:57 följande:
    Det är väl det som vi aldrig kommer att komma till konsensus om, dvs huruvida man kan bortse från symboliken eller inte. Jag menar att man inte kan det och ni tycker att det går alldeles utmärkt!
  • MissNiss

Att ni orkar lägga energi på detta...

• Vidalila

s[g nu att halva mitt inlagg f;rsvann. Mitt tangentbord har blivit rebelliskt och tar bort vilka bokst'ver det vill s[ jag l'gger ner diskussionen nu. Det jag skulle s'ga, om ni forstar vad jag skriver, var att tank om vi kunde slappna av lite och behandla varandra som vuxna blivande brudar som faktiskt star infor en av de viktigaste dagarna i vara liv. Att tex. saga att vi som valjer att ga fram med pappa inte ar palasta eller har kollat upp det ar val bara dumt och nedvarderande.

Detta skulle kunna bli en mkt intressant diskussion om folk bara kunde halla sig till en resepektfull ton och inte vara sa harda mot varandra. Jag vill jattegarna diskutera manga amnen som klommit upp har, te.x kyssen eller kronans betydelse, men jag kanner att jag inte vill pga stamningen. Jag hade en gang en trad dar alla som skulle gora nogot annorlunda, t.ex ga in med pappa hangde, och en sk. regel var att man skulle ha en shysst ton och konstruktiv kritik. Jag kanske ska starta den igen. har vill jag inte hanga mer i varje fall. Vi sager samma saker 100 ggr och f;rdjupar oss ju inte i sakfragor.

Naja. Over and out.

• 2008-08-09
    Nusse skrev 2008-02-11 17:57:43 följande:
    So sorry, det var ju FredOchSara, blandade ihop *rodnar djupt*
    OK må så vara, men ta för fasen och lugna ner dig lite. Även om du har en övertygelse om något kan du inte begära att du ska få alla att hålla med dig. LÅT OSS GÖRA SOM VI VILL!
  • Nusse

MissNiss skrev 2008-02-11 17:58:06 följande:

Att ni orkar lägga energi på detta...
    [/citat]

Har tråkigt på jobbet

Bride in England skrev 2008-02-11 17:58:02 följande:
    [citat]
    Tycker du att vi ska ge oss ut i varlden o ta reda pa vad alla symboler star for, sa att vi inte anvander nagot som nagon annan redan har anvant for att symbolisera nagot annat?
    Nej tycker jag inte, men jag har svårt att hitta något lika uppenbart som brudöverlämning. Personligen skulle jag inte blanda in andras länders tradtioner i bröllop utan att noga ta reda på vad det innebär, men det är ju jag det.
  • Bride in England

Innebär for vem?

Nusse skrev 2008-02-11 18:02:21 följande:
    MissNiss skrev 2008-02-11 17:58:06 följande:
    Nej tycker jag inte, men jag har svårt att hitta något lika uppenbart som brudöverlämning. Personligen skulle jag inte blanda in andras länders tradtioner i bröllop utan att noga ta reda på vad det innebär, men det är ju jag det.
  • Nusse

Jamen, ert fria val har vi väl aldrig debatterat! Jag har aldrig uttryckt att jag tycker att kyrkan borde förbjuda brudöverlämning, jag tycker att det är upp till varje brudpar att besluta.