• Bluebride

Pappa

Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?

Det ska jag, tycker det är en fin grej.

• Svar på tråden Pappa
  • Bride in England

Da tycker jag verkligen ni ska kora filmkyssen - han bojer dig bakat o du sparkar liksom upp i luften med en av dina roda pumps. Det symboliserade tro, hopp o karlek forr i tiden.

Nusse skrev 2008-02-11 19:11:08 följande:
    Nix, det hade varit lite slampigaste laget, fast praktiskt kanske eftersom jag gifter mig i november och det kanske är snö ute (det har jag i alla fall beställt). Det blir pumps!
  • Vidalila

nej nej jag ska vara helt villig men jag ska gallskrika!

• lillfoppa

Jag ska oxå låta min Pappa lämna över mig... Han har bara en dotter och 3 söner så jag tycker han ska få vara i centrum en stund på min bröllopsdag.

• Vidalila

Bride in England skrev 2008-02-11 19:12:27 följande:

Da tycker jag verkligen ni ska kora filmkyssen - han bojer dig bakat o du sparkar liksom upp i luften med en av dina roda pumps. Det symboliserade tro, hopp o karlek forr i tiden.
    kom du pa det nu eller!! eller seriost gjorde det det!
  • Nusse

Jag har nog inget val där, min m2b har förvarnat mig och han är mycket bestämd på den punkten! Han kommer att hångla loss, jag kan försöka kämpa emot men det är nog lönlöst..risken finns att han lyfter upp mig och kysser, då kommer alla få sig en ordentlig glimt av mina fina skor
  • Nusse

Men jag har sagt att han få ta det utanför kyrkan. Jag ljög och sa att det var förbjudet att kyssas i svenska kyrkor. Kul med lättlurade utlänningar

• Bride in England

Haha ja det gjorde det sakert I allafall i min varld.

Vidalila skrev 2008-02-11 19:13:45 följande:
    kom du pa det nu eller!! eller seriost gjorde det det!
  • Bluebride

vilken diskution det har varit. alltså jag tycker det är en fin gest, dessutom tänker jag ha en kyss.

Av det jag har läst verkar en del fortfarande leva på medeltiden el åtminstonde 1800-talet och inte 2008.

• lillan31

ni som ska gå in med er far: står mannen därframme med marsalken/bestman och tärnan, eller går tärnan med pappa o mig?

• Bluebride

för mig om jag får som jag vill blir det brudnäbb, 2 tärnor, jag & pappa