Pappa
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
Är det någon som ska gör den engelska/anglosaxiska stilen och låter sin pappa lämna över dig vid altaret?
Det ska jag, tycker det är en fin grej.
I hjärta J skrev 2008-03-10 18:53:41 följande:
Min kära far ska lämna över mig också, känns naturligt och som något jag alltid velat. Min fästman ringde (då han bodde utomlands då) även min far och bad om min hand. Pappa tyckte det var så fint så han blev tårögd. Inte för att min fästman behövde, men utav respekt. Det tyckte jag va fint.
Hejsan!
Jag har inte läst hela tråden men jag vill att pappa ska lämna över mig. Och eftersom min syrra kunde göra det för fem år sen och vi gifter oss i samma kyrka så tror jag inte det blir ett problem *hoppas hoppas hoppas*
Tycker det är en fin grej bara. Vill ha med pappa i bröllopet. Är en gest från min sida som visar pappa att jag älskar honom. Ska även lämna över en blomma till mamma på vägen in och en till svärmor på vägen ut, ytterligare en gest.
Jag är skrockfull och vill inte att min man ska se mig före bröllopet (jag vet ytterligare en amerikansk grej) men jag ska banne mig se min m2b före han ser mig när vi går in (svensk skrock). Så vill jag inte gå in själv, vill gärna ha med min pappa på vägen. Har absolut inget med överlämning som sig att göra handlar snarare om stötta *hahaha*
Here we go again
Vet inte ska din m2b gå med sin mamma eller varför undrar du?
Låt människor göra som de vill... det är inget allvarligt att gå med sin pappa.
Debattera om stackars Louise i stället!!! DET är allvarligt
Bara för att det finns värre saker måste man väl få påpeka att det som fler och fler väljer att göra symboliserar kinnoförtryck? Om man anser att man ska kunna gå in med sin pappa, varför inte låta mannen gå in med sin mamma? Det borde väl funka lika bra? Jag själv ska såklart gå in tillsammans med min blivande man.
Jag ska gå in med min styvpappa. Jag vill att han ska vara delaktig och det är ett sätt för mig att visa att jag älskar honom. Dessutom så vill inte jag och min M2b att han ska se mig innan och jag vill inte gå in själv.
Min M2b ska gå in med sin mamma.
Jag ska gå in med min pappa och vi har fått klartecken från prästen Tycker inte att det har ett dugg med kvinnoförtryck att göra!!!!!!