• Fredrik och Sabine

Bröllopsbonanza

Sååå dåligt det var!!! Det här kommer jag definitivt inte att se igen! Snacka om lågbudgetproduktion!

Jag trodde det skulle innehålla en massa tips och idéer, men istället får man kolla in ett märkligt flygarpar och lyssna på Emma Wiklunds bröllop....Det enda som var något att ha var ju bröllopskoordinatorn. Hon hade ju nåt att komma med iallafall....

Nä..bättre kunde det verkligen vara!

• Svar på tråden Bröllopsbonanza
  • ohlala

tycker mest det är jobbigt att se på en fet töntig tant som tycker hon är "såååååå stylisch".

• Nanna3000

Allstå, kvinnan som har köpt en för lite klänning och är helt galen.

För det första så har inte hon en storlek 38 (hon är en 38 men vill vara en 36), jag tror inte tt ögonblick på att hon är en 38.

Och sen så stör jag mig på hennes urdumma kommetnar om hennes diet.
    Jag är överviktig och pga detta så vet jag en del om näringslära, och man kan INTE gå ner 2-5 kg fett i veckan som en normal frisk människa om man inte är kraftigt överviktig (nu partar vi närmer 200 panner, inte 20 kilos övervikt) alternativ gör en fettsugning. Mörligtvis att man tappar en massa vätska, oftast när man hör att folk tappade en massa vikt första vecka så är det inte fett utan vatten, för fett binder vatten (värsa jag hört talas om av en kille som vägde närmer 140 kg som de lyckades trycka ut en 20kg vatten ur när personen i fråga hamnade på sjukhus).
    Normal viktförlust borde ligga på 0,5 kg i veckan, annars så börjar man tappa muskler istället för fett.
    Detta har jag lärt mig efter att ha läst diverse material om näringslära mm, både böcker internet och frågat folk.

Är det nån mer som stör sig på kvinnan ifråga och tycker att hon är helt blåst?
    Jag menar, attackera folk som är ute och promenerar med aggresiva revirfrågor i parken, köpa en klänning som är för liten och sitter uruselt över brösten? Inte våga säga emot sin syrra när hon inte gillar det syrran gör. Hota sin blivande med att inte gifta sig med hoinnom bara för att han inte helt duger i de kläder hon vill att han ska ha (min blivande hävadr att killen eg skämtade med den höga hatten).

Jag får alltid sån lust att ge henne en örfil och skirka åt henne att snäppa upp sig.

PS Om jag låter lite väl upprörd så beror det på att jag sitter på jobbet coh är förbannad över att folk inte kan sköta sina jobb så att våra patienter blir lidande. Inte för att jag eg är överdrivet aggresiv DS

• Synthetic

Nanna.. you go girl Tror ingen här säger emot dig

• Kärlek ger näring åt själen

Nanna Instämmer med fullo med dig...

Fast det är ju egentligen inte första gången man ser dessa bridezillas.. som verkligen beter sig som MONSTER!! ju närmare bröllopet det går.. Men jag tror tjejen i fråga är väääääldigt ytlig och jag kan inte få in i min "trånga" hjärna VARFÖR hon itne vågar säga till sin syrra.. för det hade jag gjort med råge.. hade slängt ut henne o bannlyst henne totalt...

• Miss Blue

Skulle blivit vansinnig om jag hade haft en syster som ville glänsa mer än bruden - HALLÅ!!
    En del har helt enkelt inte alla indianer i kanoten...
    ...eller alla pållar i stallet
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-01-24 14:28:35 följande:

Nanna Instämmer med fullo med dig...Fast det är ju egentligen inte första gången man ser dessa bridezillas.. som verkligen beter sig som MONSTER!! ju närmare bröllopet det går.. Men jag tror tjejen i fråga är väääääldigt ytlig och jag kan inte få in i min "trånga" hjärna VARFÖR hon itne vågar säga till sin syrra.. för det hade jag gjort med råge.. hade slängt ut henne o bannlyst henne totalt...
  • ohlala

äh...vad fan jag kommer nog också vilja gå ner lite till mitt bröllop...typ 10 kg...nu väger jag 70 till mina 165 cm och det är på tok för mycket. men det är ju min åsikt. sen ang revir o dyl...låt henne vara - du är väl bättre själv? Det värsta är fröken tjock med dålig smak som tror att hon har stil. Damn! Vilken tönt!

• ohlala

men sen en liten fråga till synthetic: Blir du förolämpad av ngt som inte sagts till dig?

• Troll1

En stilla undran bara; hur fick dessa par "möjligheten" att vara med i programmet?
    Jag hade sett fram emot lite värdefulla tips och bra idéer iom detta program. Istället är det Britt Ekland wannabees och lite allmännt plock hit och dit. Jag fick inte ut ett dyft. Synd, när man hade behövt lite värdefulla tips. Bleka tänderna...håhåjaja! Banta med "uhhh, vaaad är deeet? - "maskar". Sedan fick man lära sig att man kan rota i gamla containrar för att få en så bohemchic outfit! Blommiga knappar o rutiga byxor. Verkligen manligt!

• krian87

jag håller med många utav föregående talare=) programet mäter inte upp till det förväntade resultatet. Jag vill se exempel på inbjudningskort, flera. olika exempel. samma med dukning osv. o brudgumskläder som en "vanlig" brudgum kan använda, har ingen rocker brudgum.
    Och damen som fråga om dom oxå ska gifta sig på den offentliga platsen som inte går och boka? och skrämmer ivåg dom, hon ska planera allt i minska lilla, vill tumma på ev regler om inte åka på gräs, osv. Men Vad händer den dagen då hon ska gifta sig? Tänk om ngn stackare oxå hade tänkt den tanken? o kanske hunnit före? Vad gör hon då? inget sagt om detta`?
    Tycker inte programet var så bra som jag väntade mig. massa onödigt som inte en annan blivande brud/brudgum kan ha nytta utav..

• Soon to be wed

Jag håller också med er, sitter iochförsig och tittar varje onsdag i hopp om att snappa upp ngt men njaaa inte många idéer jag fastnat för man vill ju ha lite konkreta tips och gaaad för vissa brudar

Svar på tråden Bröllopsbonanza