• Fredrik och Sabine

Bröllopsbonanza

Sååå dåligt det var!!! Det här kommer jag definitivt inte att se igen! Snacka om lågbudgetproduktion!

Jag trodde det skulle innehålla en massa tips och idéer, men istället får man kolla in ett märkligt flygarpar och lyssna på Emma Wiklunds bröllop....Det enda som var något att ha var ju bröllopskoordinatorn. Hon hade ju nåt att komma med iallafall....

Nä..bättre kunde det verkligen vara!

• Svar på tråden Bröllopsbonanza
  • GME76   080802

Det är ju som att säga att jamen kvinnor tjänar ju nästan lika mkt som män så då ska vi inte klaga... .

Herregud, konstruktiv kritik är alltid bra. Jag tyckte programmet var rent skräp. Håller med inlägget om att bara ha koordinatorn och lite "studiebesök" kvar. Kändes som programmet Babyboom som bara studsade mellan olika ämnen men försökte aldrig landa nånstans.

Mrs Van Derkamp skrev 2008-01-09 21:50:36 följande:

Men VARFÖR klagar ni så mycket?!När det änltigen kommer ett svenskt bröllopsprogram på TV så klagar folk bara!Blir så trött på detta!Likadant var det med Bridezillas och "Tristia&Ryans bröllop".Hur vill ni det då att det ska vara för att ni ska vara nöjda?Aldrig kan svenskar vara nöjda med nånting...!Jämt en massa klagande....nöj er med det som finns el gör ett eget bröllopsprogram!
  • Fejs

någon som vet om programmet går i repris?

• Miss Blue

Jag såg oxå det!!!!
    Min M2B undrade vad det var med mig när jag utbrast: Men det är ju Hofsans inlägg!!!!!

Hofsan skrev 2008-01-09 21:45:35 följande:
    Tyckte också det var superdåligt! Den enda roliga var när de filmade den ena tjejen som satt och kollade på Bröllopstorget på nätet och vips så stannade hon på ett inlägg och gissa vem som skrivit det Snacka om att man hänger här mycket
  • Miss Blue

Bröllopsfeber som gick för ett bra tag sen i femman var mycket bättre. Det var kul att även få se danska och norska par.
    Mer sånt och inte massa dravel...
    Men programtiden tillåter nog inte något djupt precis. En halvtimme MED reklam emellan blir inte så mycket...
    Hade önskat lite mer tips och råd och inte så mycket om brudparens historia (som blev sååå långtråkigt). Blev lite full i skratt över "flygarparet", han klev upp i kallingarna och hon hade ett mininattlinne (visserligen upp till var och en) men jag hade aldrig låtit dem filma på det viset....
    Det är bara att hoppas att det blir bättre, det är ju nio program kvar.......
    Svenskar måste klaga det ligger i generna

• Feminista Fantastica

Jag tycker också att det var lite väl enkelriktat. Just att paren har ungefär samma budget, hade ju varit trevligt med ett par med lite mindre budget.

Men det tycker var störigast var dels inslaget "Hur får du honom att fria" och dels att bröllopskoordinatorn tyckte att man skulle boka präst och kyrka ganska tidigt. Det verkar inte finnas några alternativ till kyrkligt bröllop och att mannen ska fria.

• grabbarna

ja precis studsade mellan ämnen! varje ämne får en sån liten stund när det bara är 30 min och det ska hinnas med reklam dessutom..att en kändis berättar om sitt bröllop kan ju vara lite kul men när det blir så hafsigt och snabbt som emmas blir det ju bara larvigt.

och det hade ju varit lite skoj att se mer av ringarna och inte bara den sperduperdyra hon hade själv, hur mycket kostade tex dom som visades...

• malous

Ja, verkligen! De kunde väl kostat på en timme. Hellre fem heltimmesavsnitt än tio halvtimmes-...

2008-08-09 skrev 2008-01-09 21:43:05 följande:

jag tycker det var lite VÄL korta avsnitt...
  • malous

Om det nu skulle vara ett nationellt särdrag (vilket jag betvivlar för jag tror min genetiskt iranska fästman tyckte inte heller det var en hit) så tycker jag att det är ett oerhört fint särdrag som tagit oss ända upp i toppen av socialt och ekonomiskt utvecklade länder.

När det inte finns konstruktiv kritik så har man för lite reflektionsförmåga och då stannar utvecklingen.

Mrs Van Derkamp skrev 2008-01-09 21:50:36 följande:

Men VARFÖR klagar ni så mycket?!När det änltigen kommer ett svenskt bröllopsprogram på TV så klagar folk bara!Blir så trött på detta!Likadant var det med Bridezillas och "Tristia&Ryans bröllop".Hur vill ni det då att det ska vara för att ni ska vara nöjda?Aldrig kan svenskar vara nöjda med nånting...!Jämt en massa klagande....nöj er med det som finns el gör ett eget bröllopsprogram!
  • C Tox

Måste hålla med Feminista Fantastica - trodde de skämtade med inslaget "Så får du honom att fria". Efter det blev jag inte mindre skeptisk men vad gör man inte för att få lite nya uppslag... Hoppas att det blir bättre iaf

• lilltjejan

nepp detta va inget ja vill se igen...
    roligare när man får lite mer handfasta tips som man faktiskt kan ta åt sig..

å sen är ju lite DRAMA aldrig fel :-P tacka vet jag bridezillas..

ne mindre löjliga morgonrockar å puttinuttiga frukaostar å lite mer värklighet

Svar på tråden Bröllopsbonanza