• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Bellanote

härligt att ni börjar hitta klänningar..

jag drar 42-44 vanligtvis när jag får handla kläder men min klänning är i 40 så jag är överlyckig plus att den var insydd i sidorna med. så en stor storlek med andra ord

• weinlove

Missförstå inte. Hoppas du förstod hur jag mena :)

• Bellanote

weinlove snacka om flyt elle!

jag provade min ring som jag ska köpa i lördags igen och visade den för mannen min och han tyckte den var jätte fin.. så är hel säker på att det blir den nu.

• weinlove
    Bellanote skrev 2008-03-09 19:17:27 följande:
    weinlove snacka om flyt elle!jag provade min ring som jag ska köpa i lördags igen och visade den för mannen min och han tyckte den var jätte fin.. så är hel säker på att det blir den nu.
    var rätt schysst pris faktiskt, angående klänningen. Likaså med ringarna. Blev 2000 kr billigare än vad vi räknat med =D
  • eveluscious

Och jag brukar ha 40-42 i vanliga fall Men har 44 hos både Aspera, Forvere Yours och Romantica... Är dock ganska kurig; höfter,rumpa och bröst, kan ju påverka...
    Hon förklarade att amerikanska märken ofta är stora i storleken medan klänningar sydda i Kina alltid är små!

Vad blir det för ring?? Har blivit sugen på blingbling ring men har inte råd Ska nog bli Schalins Passion "Glimma"

Bellanote skrev 2008-03-09 19:10:24 följande:
    härligt att ni börjar hitta klänningar.. jag drar 42-44 vanligtvis när jag får handla kläder men min klänning är i 40 så jag är överlyckig plus att den var insydd i sidorna med. så en stor storlek med andra ord
  • eveluscious

Ska ni ha släp på era klänningar? Gillar NIxa's 7520 men tror inte jag ska känna mig lite fin utan släp...kan man ha en lång slöja till den? Lägger in en bild i galleriet...

• kikalt

eveluscious:
    men fy vilket taskigt butiksbiträde!

Vi rationaliserar bort ringkostnaden. Sambon tittade förfärat på mig när jag sa att det räcker gott och väl för mig med förlovningsringen. Tror ni att han blev besviken? Jag är ingen smyckesmänniska och har nyss börjat använda förlovningsringen igen. Den har legat i lådan ett par år, eftersom vi inte hade bestämt bröllopsdatum.

• kikalt

Jag vill absolut inte ha släp att snubbla omkring på. Men om det är långt släp kan man ju ta upp det så klart. Hur fixar man att dansa om man har släp? Jag är nog för praktisk av mig för släp, även om jag tycker det är väldigt snyggt!

• kikalt

eveluscious: jättefin klänning, vilka fina former det var på den och supersnyggt med tyget som ligger utanpå (vad det nu kan kallas )! Hur lång är en lång slöja?

• weinlove
    kikalt skrev 2008-03-09 19:49:11 följande:
    eveluscious: men fy vilket taskigt butiksbiträde! Vi rationaliserar bort ringkostnaden. Sambon tittade förfärat på mig när jag sa att det räcker gott och väl för mig med förlovningsringen. Tror ni att han blev besviken? Jag är ingen smyckesmänniska och har nyss börjat använda förlovningsringen igen. Den har legat i lådan ett par år, eftersom vi inte hade bestämt bröllopsdatum.
    Klart ni ska ha vigselring. Även om du inte är någon smyckesmänniska är det ju en otroligt fin symbol för evig kärlek och trohet.
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-