• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Pyron

Jag beställer min från millys. jag har betalat 2500 och då är det min klänning och två näbbklänningar. Hoppas att det inte fastnar i tullen om två månader.

Eftersom att jag är stor, så var det svårt att hitta en billig och fin klänning här hemma.
    Men nu har jag skapat mig min egna dröm klänning. Hoppas nu bara att det går fort.

• Troll1
    eveluscious skrev 2008-03-07 16:35:41 följande:
    Ja jag har fastnat för en Nixa och ser jag den på nätet i min size slår jagabsolut till är dock kräsen...
    Nixa är så bra iom att man kan lägga in/sy ut.
    jag har en halterneck och den är mkt finare i verkligheten är på bild.
  • Maj10

hittade min i en brudaffär, 4000kr med då är den designad av en tjej som jobbade där. Såg något liknade i amelia brud för 13900! känns som ett klipp

• zorika

Jag kommer sy min egen klänning i lite medeltida stuk.

• maella

Jag köpte min klänning på tradera, använd en gång (givetvis) och sedan kemtvättad. betalade 880kr med frakt, nypris 5900!
    Den är jättefin och jag är helnöjd.

• Sokkerkakan

Jag ska kanske sy upp min klänning nu när vi åker till thailand, trots att jag är så tidigt ute.. annars bestället jag nog hos lillsessan, som skulle ha 3400:- inklusive ALLT.

• kikalt

Hej, jag hade också tänkt mig en budget på 15-20000 kr, men märker redan att jag har dragit över till ca 25000 istället. Men egentligen räknar jag med att blommorna ska bli billigare eftersom jag inte ska köpa någon "riktig" brudbukett.

Vilket är ert bästa spartips? Vilken budgetpost sparar ni mest på och hur?

• helene306

Jag köpte min på Myrornas för 400:- Den måste sys in och ändras lite så slutnotan blir ca 1400:-

2be skrev 2008-03-07 15:04:03 följande:
    lite nyfiken på vart alla ni andra "budget-brudar" har köpt/ska köpa era klänningar?
    Hoppade idag in hos en frisör för att kolla vad håruppsättning kan kosta: 1500:-! Inte trodde jag det skulle vara så dyrt. Vill jag ha en provuppsättning innan kostar det extra och vill jag ha löshår kostar det extra. Måste kolla runt bland frisörerna här i stan.

Vi kommer dra över 20.000 för vårt bröllop, men jag hänger kvar här bland er och kollar tips. Köpte ringen idag, känns jättebra, samtidigt som det känns konstigt, det är ju ett tag kvar.
  • Vi2alltid

det är ju maten som kostar mest, så att dra ner på den gör väldigt mycket... man måste faktiskt inte bjuda på trerätters!! vi kör på buffé och bar till självkostnadspris!

• grabbarna

jag hittar ingen klänning som känns klockren så jag har "designat" en egen och köper den för 4000:- hos lillsessan

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-