• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Troll1
    eveluscious skrev 2008-03-08 20:38:45 följande:
    FY vad jag är besviken nu! Har i flera veckor planerat att jag och mamma skulle åka till Zari i Degerfors och prova klänning. Sagt och gjort; idag åkte vi. Kommer dit, går in. Då är det redan en tjej där. Efter ca. 8min kommer butiksbiträdet fram i förbifarten och frågar"Hittar du något?""Ja ni har jättemycket fint" sa jag."Ja...du ser ut att va en storlek 44 och i den storleken har vi inte så mycket" spottar hon ur sig...."När ska ni gifta er?""Nästa år" berättar jag"Ja då kan jag inte prioritera dig" säger hon och går iväg.Jag och mamma gick direkt därifrån mycket besvikna! Hade ändå åkt en timme...Ok att hon kanske måste hjälpa den andra bruden mer. Men varför så otrevlig?Åkte till Klädestjänst och provade några klänningar men de hade inte såmycket kvar pga. utförsälningen....usch...känner mig så besviken, ful och obetydlig. Kommer INTE rekommendera Zari!
    Usch, vad ledsen jag blev när jag läste ditt inlägg! Det är ju en uderbar sak, att planera inför sitt bröllop och så ha oturen att stöta på bittra människor när allt bara ska vara glädje...

Du kommer hitta "din" butik, men jag har också stött på ointresserad personal.
    De får skylla sig själva, här på BT sprider det som en löpeld.
    Förstår de inte det själva???

Kram på dig!
  • Troll1

Förresten, för att få ur dig det så kontakta butikschefen på Zari.

• Princess Nightingale

eveluscious:

Jag haller med Troll1. Du borde verkligen beratta att du akte langt for att sedan bli bemott med "Jag har inte tid med dig"

Personligen ska jag sy min klanning sjalv men borde man inte kunna ringa butikerna och boka tid? Eller atminstonne tala om att man aker langt och kommer endast att komma in den dagen sa de far bannemig se till att ta hand om en!

Hoppas du hittar en annu battre klanning an vad du eventuellt hade fatt i den hemska affaren

• Farmall

bummel: Bra sida att räkna ut åtgång på sprit.

men vad menas med en enhet? (Med risk för att låta korkad)

• Sokkerkakan
    eveluscious skrev 2008-03-08 20:39:38 följande:
    Sen har jag insett att vår budget omöjligt kommer stanna på 20 000:-...snarare 25-30 000:- inkl. allt. Men hoppas jag får stanna här ändå`då vi ska försöka banta ner den och snåla så gott det går...?
    Fyy vad dåligt!!! Fattar inte att såna får jobba i butik.. hoppas verkligen du hittar i ngn annan butik. Försök skaka av dig det och tänk inte mer på det..du kommer vara underbart vacker på ert bröllop och du kommer hitta din drömklänning! Låt inte dem ta din energi, men klaga hos butikschefen..
  • Sokkerkakan

I en av de affärer jag varit och provat klänningar i var de också konstiga, otrevliga skulle jag väl inte säga, men stressade, de jäktade på, slängde på en klänning efter klänning så man knappt hann se hur den såg ut på, och dessutom var alla klänningar i storlek 52 (och jag har strl. 36) och så satte de klämmor i ryggen för att den skulle "passa". Men jag tycker inte man ser ordentligt utan rätt storlek.

För övrigt har jag hört att det kan va så, att det tydligen är rätt vanligt att folk blivit otrevligt bemötta på bröllopsaffärer.

• Bellanote

tycker inte det stämmer alls där på den sidan hur mycket man beräknar per flaska?? när jag jobbade på restaurang så sa vi ca 4 glas vin per flaska max 5.. de har 6-7 på den sidan och man vill ju inte ha en jädra vin provning??!!

• Lunia

Fy vad taskigt!! Så otrevligt och respektlöst! Men jag lovar du kommer hitta din klänning! Det gjorde jag och jag är stl 42 oftast och lyckades hitta utan problem när jag hittade rätt ställe!
    *stärkande kram*

eveluscious skrev 2008-03-08 20:38:45 följande:
    FY vad jag är besviken nu! Har i flera veckor planerat att jag och mamma skulle åka till Zari i Degerfors och prova klänning. Sagt och gjort; idag åkte vi. Kommer dit, går in. Då är det redan en tjej där. Efter ca. 8min kommer butiksbiträdet fram i förbifarten och frågar"Hittar du något?""Ja ni har jättemycket fint" sa jag."Ja...du ser ut att va en storlek 44 och i den storleken har vi inte så mycket" spottar hon ur sig...."När ska ni gifta er?""Nästa år" berättar jag"Ja då kan jag inte prioritera dig" säger hon och går iväg.Jag och mamma gick direkt därifrån mycket besvikna! Hade ändå åkt en timme...Ok att hon kanske måste hjälpa den andra bruden mer. Men varför så otrevlig?Åkte till Klädestjänst och provade några klänningar men de hade inte såmycket kvar pga. utförsälningen....usch...känner mig så besviken, ful och obetydlig. Kommer INTE rekommendera Zari!
  • eveluscious

tack för ert stöd ang. den griniga försäljaren

Ja jag har provat klänningar och hittat en massa i min storlek. i Nixa har jag storlek 42 och har blivit totalt förälskad i deras nr. 8107...men 5800:-....i saftigaste laget kanske?

• weinlove
    eveluscious skrev 2008-03-09 18:54:59 följande:
    tack för ert stöd ang. den griniga försäljaren Ja jag har provat klänningar och hittat en massa i min storlek. i Nixa har jag storlek 42 och har blivit totalt förälskad i deras nr. 8107...men 5800:-....i saftigaste laget kanske?
    Min klänning var också dyr. Kostade 6900 kr men sån tur är var det rea när jag skulle köpa den, så jag fick den för 2900 kr istället. Hör om de kanske rear ut den innan du gifter dig?
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-