• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Bellanote

kikalt det lät ju inte farligt alls.

min mor har allergi med. mineral smink kanske skulle va något för henne.. för "klistret" som är i sminken som gör att det sitter kvar det är det hon inte tål..

• kikalt

Hon kan ju alltid testa ett gratisprov (frakt ca 40-45 kr) från stället jag besällde av. Jag fick tipset i en tråd här på BT och flera hade beställt därifrån och var jättenöjda!
    www.everydayminerals.com

• Kivistik

hej hej igen.
    jag kom på att rusta har billiga utomhus grankontakter och så kan man köpa ljusslingor på mellandags rean eller från biltema.

Nu har jag faktiskt fått ner min budget till 27 000:-
    får jag stanna här då vill gärna göra det billigt så alla tips mottages.

• loveisalive

Jag kollar ofta in i denna tråden och ska iaf försöka att hålla budgeten så låg som möjligt. Ett tips: beställde ljusslingor med hjärtan från Halens för 39:-/st, 20 hjärtan i varje slinga.Tänkte att det skulle bli schysst att pynta lokalen med!

• Kivistik

ska kolla in dem. Måste ju dock vara godkända för utomhusbruk annars kan det blir struligt.. Men söta var de. Kanske kan ha typ två sådana och sen några utomhus slingor också. i taket på tältet typ

• Kivistik

ser nu att bygdegården jag tänkt hyra inte går att hyra i juli. jag som bara har semester v29 och 30 (sommarvikariat). Är det fortfarande varmt och sommar i början av september eller ska jag försöka att gå när personen jag vikarierar för kommer tillbaka (brukar få jobba kvar typ två veckor efter hon är tillbaka)..

Eller så hittar jag en ny lokal

• Bellanote

jag har inte semester när vi gifter oss. utan allt som ska fixas får jag göra efter jobbet.

• kikalt

Vad söta ljusslingorna var!

Kivistik: jag ville från början ha ett septemberbröllop, för det är så fint då! Eller augusti för den delen. Om du ska flytta på bröllopet eller byta lokal beror väl lite på vad du känner är viktigast - semester och att kunna göra i ordning i lugn och ro, eller en lokal som du redan i förväg har tänkt dig festen på. Det beror väl också lite på hur mycket ni ska göra själva, t ex om ni ska laga mat sjläva?

• Kivistik

ja alltså vi ska gifta oss i Stockholm och vi bor i gävleborg.. Det är lättare så då hela våran släkt bor i Stockholm. Därför behövs det lite tid innan. Dessutom jobbar jag på helger på mitt sommarvikariat. Jätte typiskt egentligen.

Men jag ska kolla in lite andra billiga lokaler också. Får se om jag hittar några ute i nacka skärgården. Det skulle vara mysigt.

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-