• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • helene306

Nufsan: Jag har alltid varit nyfiken på en gröntonad concealer så nu provade jag att ta den gratis och beställa till en annan. Jag tillhör inte den skaran som får direkt mycket färg i ansiktet på sommaren och jag är dålig på att använda smink överlag. Nu använder jag visserligen i.d nästan dagligen för den är så enkel att applicera. Med detta nybeställda kanske jag blir bättre på att använda smink?

Bellanote: Hur menar du med din sista mening? Jag har i alla år haft problem med att hitta en bra foundation till min hy. Jag har fet hy och blir lätt fet snabbt av de olika märken jag provat tills jag köpte i.d. Den är den enda jag är 100% nöjd med så den andra foundationen jag hade från Mary Kay slängde jag direkt.

• Bellanote

Jo jag har fet hy med så behöver smink som låter hyn andas annars blir jag jätte lätt blank och ser helt andfådd ut i ansiktet alltså så där glansig.. isadora går inte alls bara blir glansig plus att den täcker inte så bra, max factor täcker men hyn får inte andas så den blir inte bra heller..

I.d är rätt så dyr va??

jo foundation på mineralsidan smink där inne eller var det kanske foundation jag beställde fast det ser ut som puder foundation,, jag vill ha kräm foundation om du fattar bättre nu

• helene306

Bellanote: Jag gav 385:- för 9 gram i.d, men det går åt så lite och det täcker mycket bättre än krämfoundation. i.d lägger man på som puder, ju mer man lägger på dessto mer täckande blir det. Jag tycker detta sätt att bara pudra på med borste är både smidigare och lättare än att greja med svamp till de flytande foundationerna. Det vi beställde nu är puderfoundation, snarlikt i.d men betydligt billigare. Jag var superskeptisk till foundation i puderform, men nu har jag ändrat inställning. Med flytande foundation känner jag mig bara spacklad och efter ett tag ofräsch och kladdig i ansiktet, den känslan slipper jag med i.d och jag är sminkad men inte spacklad om du förstår vad jag menar.

• kikalt

i.d. säljs mycket billigare på Blocket förresten. Av folk som köper utomlands ifrån.

• helene306

Värt att kolla upp tll nästa gång, men nu hoppas jag på everydagminerals i.d kanske finns billigare än där jag köpte det också, blev rekomenderad detta på en skönhetssalong där jag gjorde laserbehandlingar.

kikalt skrev 2008-03-15 19:30:01 följande:
    i.d. säljs mycket billigare på Blocket förresten. Av folk som köper utomlands ifrån.
  • Nufsan

Jag använder ID till vardags och jag har tre olika färger, men jag är inte så nöjd med dem, därför tänkte jag testa och se de här testerna om de passar bättre!

• Troll1

Jag har Max Factors "Age Renew" färg: golden. Jättesmidig att applicera, ger ett jämnt resultat min hud mår bra av den. Jag har testat MÅNGA före denna. Nu är min hy inte fet utan snarare normal/torr/känslig.

Oj vad OT det blev...

• Bellanote

troll1 nej inte ot vi snackar ju hur man få tag i billigt smink till bröllopet

• BlivandeFruJohansson

Nån som vet vart man kan köpa billiga papper på som man kan skriva ut på från skrivaren?

• Bellanote

ska de va tjocka el vanliga??

jag köpte billigt från siba sist jag var där för 29 kr för 200 eller vad det nu är i de där förpackningarna

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-