• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Yrvädret

Det är ju väldigt fint med en grön bukett också kan jag tycka, finns ju massor av nyanser. Dessutom har det säkert massa färgade blad man kan göra nått med om man vill ha färg. Eller lite färgat trassel i det gröna.

• kikalt

grabbarna: vad roligt att höra! Då kanske jag ocskå tål flera blommor. Det är ju dessutom så fint att ha lite snittblommor hemma ibland!

Ullrika: det var den jag hittade, jättefina verkligen! Jag blev så sugen på dom där med kallorna, så snyggt, enkelt och stilrent!

yrvädret: min syrra föreslog grön bukett igår och så länkade hon till några bilder. Supersnyggt! Dessutom ska vi ju ha grönt som en av våra färger i dukningen, så det skulle bli lite extra snyggt faktiskt. Nu är jag nog mest inne på den lösningen!

• Nufsan

Jag ska ha en bukett med nejlikor och de luktar inte heller så mkt, finns bild i mitt galleri

Vi har dragit över våran budget vi med, men jag hoppas vi kan få ner liiiite iaf. Börjar fundera på att vi inte ska ha egen DJ, utan fixa iordning datorn själv hemma och sätta upp högtalare och så tar värdparet och toastmadame hand om musiken... på det viset sparar vi 2000kr!

• Bellanote

Tittar in och vinkar.. är lite less på allt just nu men hoppar tebax när idéerna börjar flöda igen. jo inbjudningarna är ute..

• kikalt

nufsan: jag tänkte lite på nejlikor i eftermiddags faktiskt och det blir ju väldigt fint! Längtar efter att ta mig ner på stan och prata med en florist nu!

bellanote: härligt att ni fått ut inbjudningarna!

• Kivistik

Hej hej, jag har följt tråden men själv inte skrivit då jag har lite för hög budget... Dock vill jag få ner den massor men det är svårt när bara lokalhyra går på 13000:- *pust*
    Har någon något bra tips hur man kan göra om man vill ha ljus utomhus. Vi hade tänkt att hyra en hembygd och ha middagen innomhus (vi lagar maten själva) och festen utomhus i tält som vi köper på rusta (6x6m kostar 3000:- att KÖPA) som ser precis likadana ut som de man hyr för typ 7000:-.

Men som sagt så vill man ju ha lite trevligt ljus när man festar och dansar.. lite musik också... Men då behöver man ju väldigt mycket el att dra till tältet. Hur gör man det säkert ifall det blir regn?

• Bellanote

Ljus utomhus menar du alltså lampor i tältet?? har inte en aning får dra el dit med såna utomus sladdar som finns som ska tåla regn och så.

kom på att vid sjön som vi ska ha festen vid vill jag sätta såna marchaller på ben precis vid vatten kanten, det måste ju bli fint ju..

• SusanneLee

Det finns lyktor som drivs på batteri. Kanske kan vara ett alternativ om man inte kan/vill dra ut en massa el!

• kikalt

Idag har jag besällt mineralsmink från USA. Hur billigt som helst! Det ska bli så spännande! Jag har inte använt smink på tja, gissningsvis 8-10 år, pga allergier men det kändes som om det skulle vara roligt att prova nu till bröllopet och då fick jag tips om det här. Dom hade gratis prova-på-kit som innehåll 3 mini-foundations, 1 mini-rouge och 1 mini-concealer. Till det köpte jag en ögonskugga och en borste och med frakt och allt gick det loss på 117 spänn. Sååå nöjd!

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-