• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Kivistik

ojdå. jag som trodde jag hade körigt med tid..
    Ska försöka jaga lokal nu och en vigselförättare.

• Bellanote

kikalt jag ångrar med att jag inte beställde lite mera men ska testa först och se hur det håller på mig, vanligt smink typ max factor och de anliga sitter inte hela dagen och ögonskuggorna ger sig iväg efter bara några timmar så jag behöver något som sitter så hoppas på att det är bra.

• Bellanote

var inne och kollade nu vad de drog för sminket frakten alltså och det vart 31 kr, attans att jag inte beställde mera. hoppas dte sitter bra för det var ju inte fasligt dyrt smink precis..

• Troll1
    kikalt skrev 2008-03-15 16:39:28 följande:
    Hihi, vad kul att så många hakade på provsminket! Jag blev jätteinspirerad och deppar lite över att jag inte beställde mer, så nästa vecka kanske jag kompletterar. Yrvädret: vi har flest 4,5-5 åringar på festen, och så bebisar, 2-åringar och en 8-åring med. Det är jättekul för nu har jag och vår 4,5 åring börjat med festprogrammet. Hon har valt ut 5 sånger som ska vara med. På festen kommer det att finnas ett stort barnrum med filmvisning, leksaker och så, och innanför det finns ett litet rum där barnen kan sova sen. Perfekt! (men så var lokalen i övrigt apful - det får vi leva med)Kivistik: vi hade inte ens bestämt oss 4 månader i förväg! Vi bestämde oss för ett par veckor sen och gifter oss om 4 veckor blir det. Fast då orkade vi inte ringa runt om alla lokaler vi kollade på, utan tittade mest på om det fanns möjlighet till barnrum, priset och om dom kunde hjälpa till med servering och städning.
    Tänkte också beställa, men hur ska man veta vilken färg man ska ha på allt i testa-på-kitet?
    Har ljusbrunt hår och medelljus hy. Brun-gröna ögon. Tips ngn?
    Vad best ni andra?
  • Bellanote

jag beställde tre olika färger så man kan se sen vilken som passar en bäst.. kommer inte ihåg vilken. jag är en ljus hyare men inte de blek ljus hy utan jag blir brun när jag solar och inte rosa/röd..

så testa det är ju tre olika färger så man kan ju försöka träffa rätt ialla fall.

• helene306

Bellanote: Ångrar också att jag inte beställde mer, men det kan vara bra att prova och så fasligt dyrt var det inte med frakt så det går att beställa mer

Troll1: Jag är mellanbrun med grön-blå ögon och drar lite mot det beiga håller i färg. Kollade puderfoundationen jag har (fairy-ligt) och beställde efter den. Jag läste LÄNGE och NOGA fram och tillbaka innan jag beställde och jag valde slutligen:

Concealers: Multi-Tasking Concealer 2.5g 1 4.00 $4.00
    Custom Kits: Free Sample Makeup Kit
    blush or face color: Best Friends 2.5g
    foundation: (Beige) Beige-Fairly Light 2.5g Semi-Matte
    foundation: (Beige) Beige-Sunkissed Fair 2.5g Matte
    foundation: (Beige) Beige-Medium Beige Neutral 2.5g Semi-Matte
    concealer: Mint Color Corrector 2.5g
    1 0.00 $0.00

• Nufsan

Här är en till som ångrar att hon inte beställde mer och jag försökte mig läsa för att få rätt färger, men det återstår och se. Jag har ID och har du light, fairly light är för ljus för mig och jag lär väl få lite solbränna till sommaren så då vill jag ha en mörkare!

Concealern är jag urdålig på ... mint kändes fel, men det är kanske en sån jag borde ha tagit iaf!

Får testa mig fram

helene306 skrev 2008-03-15 17:38:24 följande:
    Bellanote: Ångrar också att jag inte beställde mer, men det kan vara bra att prova och så fasligt dyrt var det inte med frakt så det går att beställa mer Troll1: Jag är mellanbrun med grön-blå ögon och drar lite mot det beiga håller i färg. Kollade puderfoundationen jag har (fairy-ligt) och beställde efter den. Jag läste LÄNGE och NOGA fram och tillbaka innan jag beställde och jag valde slutligen:Concealers: Multi-Tasking Concealer 2.5g 1 4.00 $4.00 Custom Kits: Free Sample Makeup Kit blush or face color: Best Friends 2.5g foundation: (Beige) Beige-Fairly Light 2.5g Semi-Matte foundation: (Beige) Beige-Sunkissed Fair 2.5g Matte foundation: (Beige) Beige-Medium Beige Neutral 2.5g Semi-Matte concealer: Mint Color Corrector 2.5g 1 0.00 $0.00
  • Nufsan

Makeup Brushes & Accessories: Oval Concealer Brush Brush Size 1 6.00 $6.00
    Makeup Brushes & Accessories: Everyday Eye Shadow Brush Brush Size 1 5.00 $5.00
    Eye Colors: Birthday Cake Small 1 2.50 $2.50
    Custom Kits: Free Sample Makeup Kit
    foundation: (Buff) Buff-Beige Neutral 2.5g Original Glo
    foundation: (Cool) Cool-Multi-Tasking Neutral 2.5g Semi-Matte
    blush or face color: Soft Touch 2.5g
    concealer: Intensive Concealer Light 2.5g
    foundation: (Cool) Cool-Medium Summer 2.5g Original Glo
    1 0.00

Det där beställde jag och det gick på 132 kr

Om färgerna är bra eller inte har jag inte en aning om

• Bellanote

Aah det är ju så svårt med smink så det inte är sant...

max factor är det bästa jag kört med hittills men hyn blir inte bra utav den då den inte andas ordentligt utan jag får massa blämmer. jag behöver något som tcäker men som hyn får andas endå..

jo någon som hittar foundation alltså kräm eller är det bara puder??

• kikalt

Jag fick bara chansa, kände mig helt lost, men så klart jag har inte sminkat mig på evigheter heller...

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-