• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • helene306

Näe, jag är besviken nu.
    Har fått hem inbjudningskorten från där vi beställt optimalprint.se och de är som vanliga vykort. När jag skulle skriva texten stod det framsida (visade hur framsidan ser ut) och insida där jag skrev texten. Jag trodde att insidan innebar att man viker upp kortet.....Texten visade sig vara på framsidans baksida, alltså precis som ett vykort. Till råga på allt är texten så pluttig så det behövs förstoringsglas för att se bra och det är oskarpt iskrivet ungefär som när färgen tar slut i skrivaren.
    F-n, det här känns ju inget kul att dela ut! Väldigt besviken...skit!

Surar vidare.

• Troll1
    helene306 skrev 2008-03-18 17:10:15 följande:
    Näe, jag är besviken nu. Har fått hem inbjudningskorten från där vi beställt optimalprint.se och de är som vanliga vykort. När jag skulle skriva texten stod det framsida (visade hur framsidan ser ut) och insida där jag skrev texten. Jag trodde att insidan innebar att man viker upp kortet.....Texten visade sig vara på framsidans baksida, alltså precis som ett vykort. Till råga på allt är texten så pluttig så det behövs förstoringsglas för att se bra och det är oskarpt iskrivet ungefär som när färgen tar slut i skrivaren. F-n, det här känns ju inget kul att dela ut! Väldigt besviken...skit! Surar vidare.
    Har du pratat med dem? Det hade jag gjort!
  • grabbarna

åh nej vad trist, prata med dom och se vad dom säger jag skulle också anta att insida betyder att man viker upp

helene306 skrev 2008-03-18 17:10:15 följande:
    Näe, jag är besviken nu. Har fått hem inbjudningskorten från där vi beställt optimalprint.se och de är som vanliga vykort. När jag skulle skriva texten stod det framsida (visade hur framsidan ser ut) och insida där jag skrev texten. Jag trodde att insidan innebar att man viker upp kortet.....Texten visade sig vara på framsidans baksida, alltså precis som ett vykort. Till råga på allt är texten så pluttig så det behövs förstoringsglas för att se bra och det är oskarpt iskrivet ungefär som när färgen tar slut i skrivaren. F-n, det här känns ju inget kul att dela ut! Väldigt besviken...skit! Surar vidare.
  • helene306

Troll och grabbarna: Lite får jag skylla mig själv, jag har missat de ikoner under korten som visar om det är 4 sidor eller 2 samt storleken på korten. Så jag har provgjort en ny inbjudan i ett uppvikbart kort, men texten blir ändå så liten! Vi vill ha den lite större och det går inte att ändra någonstans.
    Jag ska maila dom och och säga att texten blev väldigt liten och det är vi missnöjda med. Det behövs verkligen förstoringsglas för att se vad det står! Provade igen att göra samma inbjudan fast med deras "förslagstext" men den blev pluttig som våran också. Jag trodde textstorleken påverkade den text vi själva la till, men så var inte fallet.

• grabbarna

jag beställde en almanacka i dec 2006 som skulle vara för 2007 men jag hade missat att ändra år så jag fick för 2006 för vem tror att det ska bli samma år som när man beställer när man gör det i december ,i alla fall fick jag nya almanackor eftersom jag påpekade att det inte vara tydligt och att det var lätt att missa trots att det hela eg var mitt eget fel..så kolla du kan ha tur och dom är snälla ändå

• Bellanote

helene prata med dem så kanske du kan ha tur, du kan lämna tebax dem om inte annat!

• helene306
    Bellanote skrev 2008-03-18 18:48:31 följande:
    helene prata med dem så kanske du kan ha tur, du kan lämna tebax dem om inte annat!
    Jag har mailat dom nu, får se när/om de svarar. Tycker inte om att klaga men detta blev verkligen inte alls vad jag föreställt mig eller räknat med!
  • Troll1

Usch vad tråkigt att du måste lägga ner energi på det. Hoppas det ordnar sig. Hade jag jobbat där hade jag hjälpt till med det, absolut!

• kikalt

helene: håller tummarna för att det ska gå bra!

• kikalt

Alltså det där med budgeten, vad det rusar iväg! Saker som jag inte tänker på är att jag inte har en enda sminkgrej och att salongerna inte heller har sånt som funkar för mig (= jag måste köpa allt själv från scratch), linnen att ha under, underkjol, strumpbyxor, underkläder öht, servetter till dukningen. Ja, typ ALLT utom dom stora sakerna. Det bara rullar iväg värre och värre! Dessutom gifter jag mig ju nu i april, så jag lär ju ha nån kappa/jacka som är snygg också. Vågar knappt tänka på var detta ska sluta!

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-