• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Nufsan

Nej, det skickas ju från USA och jag beställde i helgen så jag förväntar mig inte att få det än på ett par veckor

Jobbar ju själv på Posten

Troll1 skrev 2008-03-19 20:41:16 följande:
    Herrejisses, det är nog en hel del... Har du fått hem det du beställde från den där hemsidan som hade gratistester mm?
  • kermit100

En tråd som är något för mig!
    Vi har en budget på 30 000, men det tycker jag är svårt att hålla. Kanske för att jag är lite lat eller nåt.
    Så här behövs det verkligen tips hur man håller kostnaderna nere.

• kikalt

Grrrrrrr, jag beställde massor till dukningen på panduro. Bland annat en del i limegrönt. På hemsidan fanns bilder på allt och sidenbanden som jag köpt matchade INTE fotot på hemsidan! Inte heller var det något som jag skulle kalla limegrönt och skar sig mot dom andra limegröna sakerna jag hade köpt! Så nu måste jag antingen börja om med helt ny färg och köpa nya servetter, dekordetaljer osv. eller på kort tid lyckas hitta limegrönt siden- eller satinband som passar ihop med resten. Så tröttsamt! Dessutom räckte mina sidenrosor inte långt, så jag fick beställa fler, vilket ju medförde en extra fraktkostnad och budgeten för dekorationen är nu redan mer än dubbelt så hög som jag ursprungligen hade planerat!

Bellanote: vad kul att du gör egen bukett! Jag funderar också på det, men har inte bestämt mig riktigt än.

• Nufsan

Nej, fy vad tråkig!

Sidenbanden, kan du inte byta dem bara och köpa ngt på hemmaplan, så du kan matcha...

Jag är superkänslig för sånt, det är ju så tråkigt om det skär sig!

kikalt skrev 2008-03-19 21:11:15 följande:
    Grrrrrrr, jag beställde massor till dukningen på panduro. Bland annat en del i limegrönt. På hemsidan fanns bilder på allt och sidenbanden som jag köpt matchade INTE fotot på hemsidan! Inte heller var det något som jag skulle kalla limegrönt och skar sig mot dom andra limegröna sakerna jag hade köpt! Så nu måste jag antingen börja om med helt ny färg och köpa nya servetter, dekordetaljer osv. eller på kort tid lyckas hitta limegrönt siden- eller satinband som passar ihop med resten. Så tröttsamt! Dessutom räckte mina sidenrosor inte långt, så jag fick beställa fler, vilket ju medförde en extra fraktkostnad och budgeten för dekorationen är nu redan mer än dubbelt så hög som jag ursprungligen hade planerat! Bellanote: vad kul att du gör egen bukett! Jag funderar också på det, men har inte bestämt mig riktigt än.
  • Ullrika

Kruxet med hemsidor är ju att färgåtergivningen beror på hur du har din skärm inställd men visst är det irriterande... jag kan rekomendera www.reasonableribbon.com billiga och ett bra utbud när det kommer till band av olika slag.

kikalt skrev 2008-03-19 21:11:15 följande:
    Grrrrrrr, jag beställde massor till dukningen på panduro. Bland annat en del i limegrönt. På hemsidan fanns bilder på allt och sidenbanden som jag köpt matchade INTE fotot på hemsidan! Inte heller var det något som jag skulle kalla limegrönt och skar sig mot dom andra limegröna sakerna jag hade köpt! Så nu måste jag antingen börja om med helt ny färg och köpa nya servetter, dekordetaljer osv. eller på kort tid lyckas hitta limegrönt siden- eller satinband som passar ihop med resten. Så tröttsamt! Dessutom räckte mina sidenrosor inte långt, så jag fick beställa fler, vilket ju medförde en extra fraktkostnad och budgeten för dekorationen är nu redan mer än dubbelt så hög som jag ursprungligen hade planerat! Bellanote: vad kul att du gör egen bukett! Jag funderar också på det, men har inte bestämt mig riktigt än.
  • kikalt

nufsan: ja, jag ska ut på affärerna imorgon om foglossningen tillåter. Hoppas att jag hittar något!

Ullrika: visst är det så, absolut! Men jag hade jämfört bilderna på dom olika produkterna som kallades lime och dom såg ut att vara samma färgskala i alla fall. Sidenbanden var inte i närheten av någon färg jag skulle kalla lime tyvärr.
    Tack för tipset, jag ska surfa in och kika runt!

• kikalt

Ullrika: vet du hru lång leveranstiden är? Vi ska gifta oss om 3,5 vecka nämligen.

• Ullrika

Jag vet inte exakt, beställde band i förrgår kväll och fick ett mail om att det redan var skickat igår :D.

• Bellanote

Kolla in mitt galleri, mina skor från kina kom idag, beställde två par för 400 strax över med frakt men kan inte bestämma mig för vilka jag vill ha..

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-