• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Nufsan

Jonna sitter med oss vid bordet nu när vi äter, så det borde gå bra. Tänk på att ha ngt som "bullar" upp bebis bara
    Vi har antilop stolen från Ikea med deras dyna och hon sitter jättebra i den och billig är den

kikalt skrev 2008-03-11 21:05:23 följande:
    Å, vad kul! Vår bebis kommer att bli just 4,5 månad lagom till bröllopet/dopet. Då kan han sitta med bra vid bordet hoppas jag, så slipper nån gå omkring och kånka eller ha honom i knät hela middagen. Hoppas jag!
  • kikalt

Vi har också den och med den där uppblåsbara i så att han kan sitta i den.

Jag planerar så att ögonen blir fyrkantiga här framför datorn! Hur är det för er andra?

Ett problem för mig är att jag är allergisk mot parfym, blommor osv. Vi har skrivit i inbjudan att jag är allergisk för att minimera risken att jag blir dålig på festen. Idag har jag beställt lite sidenblommor som bordsdekoration, men hur gör jag med brudbuketten? Det känns lite B-igt om det inte är riktiga blommor och samtidigt vill jag inte bli allergisk! Någon som har några tips eller idéer?

• kikalt

Och jag skäms lite, men får man fortsätta att hänga här bland andra som planerar för lägre budget trots att vi nu dragit över till närmare 27000???

• mmian

kikalt- Jag hade hört med floristerna om de inte kan hjälpa dig. Och det fanns en sajt jag hittade här på bt med jättefina färdiga buketter som var konstgjorda! Sök så hittar du säkert den!

• kikalt

Tack för tipset, jag ska leta den och se hur dom ser ut!

• grabbarna

finns det inga blommmor du tål? inte ens doftfria varianter? det har ju kommit mer och mer blommor som inte doftar nåt

• eveluscious

Vi har dragit över våra 20 000:- för länge sen Är uppe i nästan 28 000:- nu...dock ska vi försöka banta ner budgeten lite.

kikalt skrev 2008-03-12 19:46:17 följande:
    Och jag skäms lite, men får man fortsätta att hänga här bland andra som planerar för lägre budget trots att vi nu dragit över till närmare 27000???
  • kikalt

Finns det doftfria så tål jag dom absolut. Får ta och höra med florist också. Hittade en hemsida med konstbuketter som var helt otroliga dessutom. Kanske lite väl häftiga för min budget bara...

• kikalt

Skönt att höra att jag inte är ensam om problem att hålla nere budgeten! Det är ju bara så kul att man lätt flyter ut lite.

• grabbarna

har en svägerska som är väldigt doftkänslig men hon tål fler blommor än hon trodde,många rosor tex luktar inget nu för tiden

kikalt skrev 2008-03-12 22:20:30 följande:
    Finns det doftfria så tål jag dom absolut. Får ta och höra med florist också. Hittade en hemsida med konstbuketter som var helt otroliga dessutom. Kanske lite väl häftiga för min budget bara...
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-