• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • weinlove

vår lokal kostar bara 300 för tre dagar. det är ifs en bygdegård men väldigt fin en.

• Nabben
    eveluscious skrev 2008-03-05 19:12:32 följande:
    Jag väljer mellan www.peakture.sewww.fotografmartin.nuwww.lottaelofsson.seKan ni kolla och säga vilka bilder ni gillar mest??
    Hej!
    Jag gillade www.peakture.se mest. Kändes som att att fotografen där hade fångat personernas äkta uttryck och känslor. Bilderna hos Fotografmartin var i och för sig fina men kändes väldigt redigerade i färgerna och lite för mycket "posande", liknade nästan reklambilder. Lotta Elofsson kändes bara för konstärlig för min smak...Men det här är bara vad jag tycker utifrån bilderna på internet, jag vet ingenting om dessa fotografer
    Vilken lutar ni mest åt själva?
  • Troll1

Jag säger bara att i Göteborg är det så svååårt att hitta billig lokal. Vår är dyr som skam, men helt underbar. Vi håller igen på så´nt vi kan istället.
    Jag ringde och fick prisinfo från ca 10 st olika. Antingen var de jättedyra och skulle stå för mat o servering eller så var lokalen för liten. Känns ändå skönt att vi letade innan vi bestämde oss. Den lokalen vi ska vara i har jag varit på bröllop i för bara ett år sedan. Så jag vet vad vi får.

Är det bara jag som bor i Göteborg här?

• Maj10

Vi betalar 3000 för lokalen + 3000 för sovdelen! skitdyrt tycker jag.....
    vi har ordnat det så att gästerna får betala en slant för att bo där, har liksom önskat oss att de hellre festar med oss än köper presenter.....

• fitforfight

Idag har jag varit på Gekås ! köpte martiniglas som va 30 cm häga som jag ska ha en enkel ros i och sen köpte jag "fake" orkide så jag oxå kan ha det så fint med flytljus.

Sen köpte jag en massa annat skit ,men inte till bröllopet

• eveluscious

Vi är båda helt förälskade i Fotograf Martin! Vill ha glada annorlunda bilder som speglar oss. Vi är barnsliga, vi är lite löjliga och passionerade...dock är han dyrast! 4000:- för den vanliga porträttfotograferingen och ev. lite extra pga att det tar över en timme t.o.r. att åka dit.

Peakture tar 2700:- för sin grej...och samobn är tveksam. Han tycker Martin är värd 1300:- mer.

Hej!Jag gillade www.peakture.se mest. Kändes som att att fotografen där hade fångat personernas äkta uttryck och känslor. Bilderna hos Fotografmartin var i och för sig fina men kändes väldigt redigerade i färgerna och lite för mycket "posande", liknade nästan reklambilder. Lotta Elofsson kändes bara för konstärlig för min smak...Men det här är bara vad jag tycker utifrån bilderna på internet, jag vet ingenting om dessa fotografer Vilken lutar ni mest åt själva?
  • eveluscious

Hihi...efter att ha läst i den där tråden om annorlunda danser är jag ÖVERTYGAD om att vi måste prova att göra nåt sånt. Lutar att en dirty dancing-dans. Till den här låten;

Men hur blir det att shaka loss så en långklänning med underkjol? Kan man byta till en annan klänning bara under dansen? Och sen byta tillbaka?

• ugla

Ja planerar ett sk, budgetbröllop men hur får ni utgifterna att hamna på 20 000kr hur ja än vrider så hamnar ja på 30, 32000kr. berätta hur ni kommer billigt undan.

• Spinning82

Vi ska också ha ett sk budget bröllop. Jag utnyttjar alla kontakter. Syrran frisör, svåger florist, vänninan lagar mat, vännina 1 syr klänningen, vännina 2 bakar tårtan, vännina 3 lagar maten, kompis står i baren och skjutsar oss från festen i en veteranbil osv... Isället för dyr hotellsvit gör vi vårat sovrum ännu mysigare med fina sängkläder, levande ljus och annat myspys. Vi hamnar på ca 20 000 kr (ca 10 000 kr till mat och dryck och 10000 till resten). Vet ju inte ännu om det håller men det måste det!

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-