• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • eveluscious

Just det: vad ska era gäster kasta utanför kyrkan? Ris vill vi inte ha. Har funderat på kronblad från rosor...men sen; vi ska ha midsommartema och kanske kan man kasta björkblad. Funkar det?

• Bellanote

sessan går inte runt. hon är för billig helt enkelt.. förra månaden kunde hon bara ta ut 1000 kr i vinst. så hon tar ju precis så det täcker allting..

• Sokkerkakan
    eveluscious skrev 2008-03-04 21:41:31 följande:
    Sokker:Vad fin! Såg en annan på BT som köpt den också! Finns på hemsidan; www.foreverbridals.com/gownpix.asp (fast den här är med röda broderier. Vad kostade den när ni kollade? Hon som jag såg köpt den tror jag gav under 4000:-...Men varför ska lillsessan läggas ner?????
    där jag var skulle de ha 5200:-
    kolla på www.romance.se där kan man köpa en påse med "bröllopsris". Det är hjärtformat ris som smälter när det blir blött och fåglar tar därmed inte skada av dem. Den påsen de sålde skulle räcka till 100 påsar och va inte alltför dyr..
  • helene306

eveloscious: Björkblad är väl en jättebra idé!? Vill ni ha lite doft: Lavendelblad?

Sokkerkaka: Klänningen var jättefin!

Ska bolla lite idé med sambon om vigsel på golfbanan. Sambon älskar golf och jag har föreslagit detta tidigare men han har sagt nej för det blir lite bökigt med transport för gästerna, men jag ska höra med honom igen om denna tanke. Han verkar ha funderat lite mer på stället jag gärna vill förlägga festen på för idag när han kom hem sa han att vi får väl klia bankmannen lite under hakan Blir det så spräcker vi våra planer på att försöka hålla nere kostnaderna men som en jobbarkompis till sambon skämtsamt säger: "man gifter sig bara en gång, en kvinna ska få uppleva det helst 2 gånger"

• Bellanote

Äh ni kan ha eget ris ni vet att det är en myt att fåglar skadas.. men däremot inte alla kyrkor som tillåter att man kastar det bara för att de anser att det skräpar ner.

• Sokkerkakan
    Bellanote skrev 2008-03-04 22:04:54 följande:
    Äh ni kan ha eget ris ni vet att det är en myt att fåglar skadas.. men däremot inte alla kyrkor som tillåter att man kastar det bara för att de anser att det skräpar ner.
    hehe jag såg precis det i en annan tråd efter att jag hade skrivit det där inlägget. Men hjärtformat ris va ju fint ändå..
  • Bellanote

jepp de tjänar nog bra på det.

• eveluscious

Ja tycker mest ris är tråkigt Vill ha något som syns fint på bilderna! Och temat blir rosa/grönt och lokalen ska dekoreras med björkar och även borden. Menni tror inte björklöven är för lätta? Att de inte är bra att kasta

har sett hjärtana från romance.se och funderar!

• helene306

Jag kan annars tycka det är väldigt fint när gästerna blåser såpbubblor. Å andra sidan kan de ge fläckar på kläderna.... Dumt förslag

• The Bumblebee

helene306 skrev 2008-03-04 22:12:18 följande:

Jag kan annars tycka det är väldigt fint när gästerna blåser såpbubblor. Å andra sidan kan de ge fläckar på kläderna.... Dumt förslag
    Finns särskilda såpbubblor att köpa som inte ska ge fläckar på kläderna. Vi ska köra på såpbubblor Men tror att det kommer att bli riskastning oxå.
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-