• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Nufsan

Idag ska jag till Ikea och titta på panelisarna som ni har pratat om!

Vi är än så länge inte riktigt säkra på hur vi ska ha det med bordsdukningen.

Jag har tänkt köpa vita lakan på Ikea och ha som dukar... de kan ju användas till sängarna sen efteråt så då slipper man "kasta" bort den kostnaden!

• helene306

Nufsan: Hoppas du hittar vad du söker!

Sambon är inne att hyra lokal+catering. Jag är inte lika förtjust i idén då jag inte gillar lokalen direkt. Smidigt är det för lokalen ligger ett stenkast från vårt hus, men jag upplever det lite tråkigt. Nåja, skulle det bli i lokalen har jag tänkt lakan från IKEA, ljus i olika storlekar på bordet och murgröna taget från vår trädgård utlagt på bordet. Försöker få tag i någon för att kolla pris på lokalen, kommunens nr till den som sköter bokningen visade sig vara inaktuell. Den nya som sköter bokningen är ett ? och försök att ringa på det namn jag fått där vill ingen svara. Smidigt.....

• SweetSun

så här lånmgt har vi kommit i vår budget (är ju så långt kvar)

klänning;1500 (han använder sin kostym han redan har)
    Ringar; totalt blir det kanske en kostnad på ca700kr, ska ju bara omgravera och ta in min gamla släkring.
    vigselplats;1500kr
    Festplats;600kr
    Mat; ca3000kt

• helene306

Visst är det smidigt, men lokalen var tidigare matsalen när ag gick i skolan och jag tycker inte den är direkt vacker. Orangea plastlampor i taket tex

Bellanote skrev 2008-03-04 10:47:06 följande:
    helene lät smidigt värre.
    SweetSun: Hur har ni fått så låg matkostnad?
  • Sokkerkakan

Hej på er! Varoch tittade på klänningar med svärmor i helgen och hittade drömmen från Forever yours. Egentligen skulle svärmor sy upp den men efter att ha sett den var hon osäker på om hon kan sy den så, då den e ganska komplicerad och efter att ha kollat på nätet vad man kan beställa för så är det inte värt att sy upp en med allt arbete och vad det innebär.

Har någon av er beställt från lillsessan brud?
    Jag kan få klänningen uppsydd där, med en liten ändring. Jag tänkte beställa den med ett litet släp. Skulle få den för 3400 inkl. sjal, underkjol, frakt, tullkostnad och moms. Svärmor har sagt att hon ska betala halva. Det är väl ok pris?

• helene306

En annan undran: Hur gör ni här inne med efternamn? Vi har tänkt byta till min farmors flicknamn och det innebär en kostnad på 1500:- + ev kostnad för utdrag. Jag börjar vela nu om jag inte ska vara traditionell och anta sambons efternamn? Jag har ett ovanligt, krångligt-att-stava efternamn, sambon har ett kort och väldigt enkelt men mer vanligt.

• Sokkerkakan
    helene306 skrev 2008-03-04 10:55:47 följande:
    En annan undran: Hur gör ni här inne med efternamn? Vi har tänkt byta till min farmors flicknamn och det innebär en kostnad på 1500:- + ev kostnad för utdrag. Jag börjar vela nu om jag inte ska vara traditionell och anta sambons efternamn? Jag har ett ovanligt, krångligt-att-stava efternamn, sambon har ett kort och väldigt enkelt men mer vanligt.
    Jag tycker du ska göra det som känns rätt i hjärtat. Vi ville först ha bådas namn, men det visade sig vara väldigt väldigt krångligt, så jag tar över sambons efternamn istället. Det är väl kostnadsfritt va?
  • helene306

Sokkerkakan: Betalar svärmor hälften så är väl det jättebra?! Är du nöjd med klänningen och vill ha den så kör på!

• Sokkerkakan
    helene306 skrev 2008-03-04 10:57:11 följande:
    Sokkerkakan: Betalar svärmor hälften så är väl det jättebra?! Är du nöjd med klänningen och vill ha den så kör på!
    Ja, jag tror jag gör så.. kommer nog ta den i kritvitt.. men eftersom jag gifter mig juni 2009 så lär jag väl vänta med att beställa till efter sommaren iaf. Hur gör du med klänning? Ska du ha släp?
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-