• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • eveluscious

Kan man inte printa ut texten till brudvalsen och så kan gästerna sjunga med? Skulle känna mig obekväm med att valsa runt med allas blickar på mig...om alla gäster sjunger med så skulle det kännas med avslappnat!

• Ullrika

Det måste ju gå, man brukar utan större problem kunna hitta de flesta låttexter på nätet om man googlar på låtens namn och ordet lyrics.

eveluscious skrev 2008-03-02 20:00:02 följande:
    Kan man inte printa ut texten till brudvalsen och så kan gästerna sjunga med? Skulle känna mig obekväm med att valsa runt med allas blickar på mig...om alla gäster sjunger med så skulle det kännas med avslappnat!
  • eveluscious

Jo att det går vet jag Tänkte mest om det skulle funka...eller om det känns väldit B och konstigt...

Ullrika skrev 2008-03-02 20:02:22 följande:
    Det måste ju gå, man brukar utan större problem kunna hitta de flesta låttexter på nätet om man googlar på låtens namn och ordet lyrics.
  • Ullrika

Okej då misstolkade jag dig lite, men jag tror definitivt att det skulle fungera om ni bara väljer en låt som de flesta kan och att det är majoritet gäster som tycker om att sjunga. På vår fest tror jag inte att det skulle gå för jag tror att våra gäster inte skulle känna sig bekväma med att sjunga istället.

eveluscious skrev 2008-03-02 20:03:06 följande:
    Jo att det går vet jag Tänkte mest om det skulle funka...eller om det känns väldit B och konstigt...
  • Karga81

Tips på snygga och billiga bröllops inbj:
    www.optimalprint.se

Vi kommer beställa därifrån, och det blir 120kr (exkl skatt så + 25% för 50 inbj m kuvert.
    Det blir ju 3 kr/inbjudan!!!
    (+5,50 porto sen, men vi ska dela ut många)

Jag tycker dom är fina också, vi ska ha vår bild på ena sidan och texten centrerad och lite snirklig på andra sidan i A6 format. Tänker ev pimpa upp kuväret sedan med en hjärt stämpel jag köpt :)

• Karga81

Den inbjudan vi kommer ha är under "fest inbjudan" inte bröllop, tyckete den var mest "vi".

• Bellanote

Karga81 det blir nog jäte snyggt sen när det är klart.. min jag gjorde själv gick på utan porto. 8 kr styck ungefär..

• helene306

Får man fråga vilken inbjudan ni tog?
    Tack för sidan, den var helt klart prisvärd!

Karga81 skrev 2008-03-03 11:21:42 följande:
    Den inbjudan vi kommer ha är under "fest inbjudan" inte bröllop, tyckete den var mest "vi".
  • SweetSun

Tycker så himla många verkar lägga såna ofantliga summor på klänning/ringar. Om (som rubriken lyder) man har budget på 15-20000 hur har man råd med en klänning för 8000 å ringar för 6000?

Vi ska bara gravera om mannens ring, och jag ska minska ner en gammal släktring. Klänning ska jag köpa för 1500kr. det känns mer som budget..iaf för mig...

• helene306

Vi har inte satt någon budget än, kollar mer möjligheter och ser vad man kan minska ner på priset. En klänning för mer än 2000:- är helt otänkbart för mig när man bara bär den några timmar under en dag, min klänning slutar på ca 1400:- Ringen däremot lägger jag gärna lite mer på då jag ska ha den länge men max 5000:- Sambons ring graveras bara. Sambon vill kolla ny kostym, men hittar han ingen tar han en som han redan har i garderoben. Sonens kläder ska vara bekväma, men fina, ingen kostym för hans del, han illvrålar bara vi tar på honom en skjorta Resten runtomkring, det är där jag vill hålla priset nere.

SweetSun skrev 2008-03-03 11:43:39 följande:
    Tycker så himla många verkar lägga såna ofantliga summor på klänning/ringar. Om (som rubriken lyder) man har budget på 15-20000 hur har man råd med en klänning för 8000 å ringar för 6000?Vi ska bara gravera om mannens ring, och jag ska minska ner en gammal släktring. Klänning ska jag köpa för 1500kr. det känns mer som budget..iaf för mig...
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-