• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • helene306

Ja, det är kostnadsfritt och det är det som gör att jag börjar fundera ur ekonomisk synpunkt om jag inte ska ta sambons efternamn trots allt. Min farmors är mera fint och sambon gillar det också, jag grämer mig över extrakostnaden.....
    Äh, det får vi väl ta egentligen om vi vill. Jag är lite orolig för hur sambons föräldrar ska ta ett namnbyte, de blev inte så muntra när sonen fick mitt....

Sokkerkakan skrev 2008-03-04 10:56:59 följande:
    Jag tycker du ska göra det som känns rätt i hjärtat. Vi ville först ha bådas namn, men det visade sig vara väldigt väldigt krångligt, så jag tar över sambons efternamn istället. Det är väl kostnadsfritt va?
  • Bellanote

Sokkerkakan titta in till waersta hon köpte sin från sessan och hon är super nöjd.

jag har bara köpt slöja från henne som kommer i dagarna..

• Sokkerkakan
    helene306 skrev 2008-03-04 10:59:18 följande:
    Ja, det är kostnadsfritt och det är det som gör att jag börjar fundera ur ekonomisk synpunkt om jag inte ska ta sambons efternamn trots allt. Min farmors är mera fint och sambon gillar det också, jag grämer mig över extrakostnaden.....Äh, det får vi väl ta egentligen om vi vill. Jag är lite orolig för hur sambons föräldrar ska ta ett namnbyte, de blev inte så muntra när sonen fick mitt....
    Men du, även om ni har en tight budget osv. så tänk på att ni ska ha efternamnet för resten av era liv och om båda tycker att din farmors är finare och kanske lite unikare så tycker jag ni ska köra på det. Det är Ert val, Ert bröllop och Ert liv. Även om det är svårt, så försök att strunta i vad hans föräldrar kommer säga.
  • SweetSun

helene306; vi ska typ bara ha smörgåstårtor och beställa enkla tårtor. Folk blir mätta oavsätt om det är oxfile eller nåt enklare. Vi känner inte för att lägga massa pengar på mat, huvudsaken det är gott, och att folk blir mätta..

• Sokkerkakan
    Bellanote skrev 2008-03-04 11:01:21 följande:
    Sokkerkakan titta in till waersta hon köpte sin från sessan och hon är super nöjd. jag har bara köpt slöja från henne som kommer i dagarna..
    ok, tack. det ska ja absolut!
  • fitforfight

Jag körde skrämseltaktik på min mamma igår
    jag sa att jag måste köpa pappersdukar till bröllopet och då fick hon spel (hon hatar pappersdukar)
    Hon sa att jag måste köpa dukar eller lakan att ha på bordet. Jag sa att jag inte har råd med det så det får bli papper . Då säger hon att hon betalar bara hon slipper äta på pappersduk

Ha,ha! hon gick rätt i fällan

• helene306

Nej det är inget släp på min klänning, lite släpar det i därbak, men inget extra tyg som synligt släp. Jag köpte min klänning på Myrornas i fredags, ska bara lämna in den till en sömmerska för att göra om lite i ryggen och sy in den en aning. Jag tycker inte om urringat i ryggen och det är den här klänningen så när hon får sy in den lite kommer dragkedjan upp en aning och hon ska sy fast ett extra broderi, så det blir nog bra!

Sokkerkakan skrev 2008-03-04 10:58:23 följande:
    Ja, jag tror jag gör så.. kommer nog ta den i kritvitt.. men eftersom jag gifter mig juni 2009 så lär jag väl vänta med att beställa till efter sommaren iaf. Hur gör du med klänning? Ska du ha släp?
  • Troll1

Min lilla dotter har båda våra efternamn. Mitt är sk mellannamn. Hur blir det för mig om jag vill behålla mitt också som mellannamn och även ta hans? Jag vill ha mitt kvar. Han vill ha sitt....

• Bellanote

Fff det är stilen man ska köra.. ska se om den går att dra på min mor.

helen schysst att hitta klänningen på myrornas, erkänn nu fff att du vart lite till dig när hon nämnde myrorna?

• Troll1

....mitt mitt mitt... Oj, så man skriver!

Ang lokalen. Jag vågar inte berätta på denna tråd var vår kostar MEN den är fantastisk och stämningsfull! Jag vill INTE ha middag/fest i en bygdegård med grön heltäckningsmatta och overheadapparaten under ett gulnat skynke osv. För oss var det viktigt, så då drar vi ner på annat. (Det blir tufft...)

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-