• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Sokkerkakan

Karga: Ååh vilken oas.. vackert ställe!
    Vi kommer ha festen i en skolmatsal på en skola.. det är dock ingen vanlig matsal, den är K-märkt och var i början av 1900-talet en kyrksal, och ena väggen har en stor gammal målning från 1906. Den lokalen får vi gratis iom att svärmor jobbar på skolan, och bord, stolar, porslin, tillgång till värmeskåp och allt ingår gratis. Det enda vi behöver skaffa är dukar, glas och dekoration..

• Bellanote

sokkerkakan finn ju billigt på ikea..

karga lokalen är ju hur mysig som helst..

vi ska ha vår fest i en gammal skola som är omgord.. ska se om jag kan ta kort nästa gång jag är där..

• Karga81

Visst är det roligt när man kan få både och fin lokal OCH ett bra pris :)
    Lindegården är också en gamla byaskola.
    Att folk har sånna fördommar mot bygdegårdar, vi verkar ju vara flera som hittat små pärlor :)

• Bellanote

Ja det är de som är mest mysiga tycker jag. vill inet ha de där stora lokalerna. utan de lite små som ligger på landet. men kan ju va med att jag är uppvuxen på landet.

• Bellanote

Jag har en bild i mitt galleri där vi ska ha festen. fast den är utifrån och nära taget men man ser lite. ligger längst ner i bild galleriet.

• Troll1

Karga 81: Det är ett gammalt stall (!) Vitlaserat och bjälkar i taket, stora "kyrkfönster" och hemgjorda kronor gör att det ser så fräscht ut. Egentligen är det rätt enkelt.

• Karga81
    Bellanote skrev 2008-03-04 11:55:28 följande:
    Jag har en bild i mitt galleri där vi ska ha festen. fast den är
    utifrån och nära taget men man ser lite. ligger längst ner i bild
    galleriet.
    Och kyrkan såg fin ut också!!!
  • Bellanote

ja kyskan är lite och jätte mysig massa målningar och inte alls kal som vissa kyrkor kan va.

• eveluscious

Finns klänningen på hemsidan? www.foreverbridals.com
    Tror absolut du kan bära upp en kritvit klänning! Tillskillnad från en blekfis som mig har du ju faktiskt lite färger

Sokkerkakan skrev 2008-03-04 10:58:23 följande:
    Ja, jag tror jag gör så.. kommer nog ta den i kritvitt.. men eftersom jag gifter mig juni 2009 så lär jag väl vänta med att beställa till efter sommaren iaf. Hur gör du med klänning? Ska du ha släp?
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-