• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • eveluscious

Såg ni pratat om budget! Vi har valt att spara in på mat och lokal, kläder och ringar prioriterar vi. Sen har vi tur då vi kan göra mycket själva; Jag är florist, en släkting är frisör, kusinen är konditor och mamma är snäll och betalar maten och en del av fotografen!

Våra stora poster:
    Klänning: Max 4000:- men blir nog runt 2000:-
    Min ring: ca. 4300:-
    Hans ring: ca. 2020:-
    Mat: ca. 5000:-
    Fotograf: Landar runt 3-4000:-

• Troll1

wedshop.se/index.asp&ArtNr=016-0002&catID=16
    Den andra länken gick till en sida med diamanter i förp om 10. Nu förstår jag... Jättesnygga!

• Troll1
    Bellanote skrev 2008-03-03 15:30:36 följande:
    100 i varje paket är det ju.. 10 ja då hade jag inte ens funderat..
    Jag ber om ursäkt, är nog både blind & senil!

• Nufsan

Hihi, det är åldern troll och amningshjärna och småbarnsmamma hjärna

Troll1 skrev 2008-03-03 15:48:20 följande:
    Jag ber om ursäkt, är nog både blind & senil!
  • Bellanote

troll1 ingen fara. då är det ju de med 100 i så både du och jag hade rätt. ja tror du menar de utan färg troll för det fanns det men jag ska ha de rosa..

• TigerLinn

mat för 5000kr för hur många gäster hur gör ni maten själv eller?

eveluscious skrev 2008-03-03 15:34:25 följande:
    Såg ni pratat om budget! Vi har valt att spara in på mat och lokal, kläder och ringar prioriterar vi. Sen har vi tur då vi kan göra mycket själva; Jag är florist, en släkting är frisör, kusinen är konditor och mamma är snäll och betalar maten och en del av fotografen! Våra stora poster:Klänning: Max 4000:- men blir nog runt 2000:-Min ring: ca. 4300:-Hans ring: ca. 2020:-Mat: ca. 5000:-Fotograf: Landar runt 3-4000:-
  • Bellanote

Vi kommer med få maten för ca 5000 och då är vi 60 gäster om all atackar ja! sen tillkommer ju tårtan med. men pappa betalar vår mat så jag slipper det.

• TigerLinn

vart bor ni? lagar ni maten själv? eller beställer?

Bellanote skrev 2008-03-03 16:54:27 följande:
    Vi kommer med få maten för ca 5000 och då är vi 60 gäster om all atackar ja! sen tillkommer ju tårtan med. men pappa betalar vår mat så jag slipper det.
  • helene306

Måste höra lite med er. På festen efter mat osv, hur har ni tänkt sen? Dans eller annat? Jag är ingen dansant sak och vill inte ha någon bröllopsvals. Funderar på någon rolig lek för att det inte bara ska bli stillasittande eller någon frågelek?

Jag skulle vilja beställa inbjudningskort och få iväg dom. Kom på att det går ju inte att göra så länge vi inte har klart med festplats. Attans...... På torsdag ska vi träffa en som har restaurang/hotell och prata pris, idéer mm. Sambon var inne på detta ställe först, nu vill han hyra en lokal ca 100 m från vårt hus och ha fest och mat där. Det är väldigt smidigt samtidigt som jag känner att restaurangen/hotellet har så mysig atmosfär precis vid Göta Kanal, men så kommer priset dra iväg garanterat och sambon vill ha fri bar, det kommer bli dyrt där.... Hyr vi lokal och kollar catering kan vi åka till Tyskland och köpa drickat, då får sambon bjuda som han vill. tja, det återstår att se...

• Jiel o Deps

Precis vad jag har funderat på med! Varken min m2b eller jag tycker om att dansa och har inte tänkt att ordna något sådant för gästeran heller (då kommer de bara att tvinga oss att dansa...). Men vad ska man annars hitta på? Vill ju att det ska bli en ordentlig fest.

helene306 skrev 2008-03-03 17:02:42 följande:
    Måste höra lite med er. På festen efter mat osv, hur har ni tänkt sen? Dans eller annat? Jag är ingen dansant sak och vill inte ha någon bröllopsvals. Funderar på någon rolig lek för att det inte bara ska bli stillasittande eller någon frågelek?
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-